کد خبر: ۱۰۸۶۹
نماینده، ولی فقیه در کردستان:

ابتکار، نوآوری و بروزرسانی از اقتضائات کار فرهنگی است

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: ابتکار، نوآوری و بروزرسانی از جمله اقتضائات کار فرهنگی به شمار می‌رود که در برنامه‌های استان کردستان باید مورد توجه باشد.
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

 
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در کارگروه آموزشی روسا و کارمندان ادارات تبلیغات اسلامی این استان با تسلیت ایام حزن و اندوه ماه محرم الحرام با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار داشت: انسان با تقوا به سه اصل نیازمند است اینکه نسبت به خطای خلق چشم پوشی کند، در رابطه با مردم زیاد خوز عمل نکند، مدح و ستایش در نزد فرد برابر باشد.

وی بیان کرد: شخص با تقوا محور کارش اثرگذار است باید این افراد در کار تعادل ایجاد کنند و این از نشانه‌های مومن به شمار می‌رود.

پورذهبی تاکید کرد: کارکنان یک سازمان باید دارای تهذیب نفس باشند و شناخت کار فرهنگی در دستورکار آنها قرار گیرد کار فرهنگی موانع و اقتضائاتانی دارد اول باید موانع را برداریم تا مقتضیات ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: موانع کار فرهنگی شامل روزمرگی و بخشنامه بودن آن، کسالت، بی‌نظمی، عدم انگیزه و سردرگمی است و باید با برنامه در کار فرهنگی تنوع ببخشیم چرا که روزمرگی قتلگاه کار فرهنگی است.

وی عنوان کرد: برای خروج از کسالت باید در مورد کار انجام شده مطالعه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اقتضائات کار فرهنگی اضافه کرد: ابتکار و نوآوری از جمله این موارد است که اگر نباشد کاری پیش نخواهد رفت.

وی بروز رسانی را از دیگر موارد اقتضائات کار فرهنگی دانست و عنوان کرد: متاسفانه امروزه در کار فرهنگی بیشتر حالت تدافعی داریم در حالیکه باید در مورد تهاجم فرهنگی تحلیل‌های خود را به حالت تهاجمی داشته باشیم بگونه‌ای که  دشمن مدام روی فرار مغزها تاکید دارد و باید گفت اگر فرار مغز وجود دارد پس این پیشرفت در بخش های مختلف توسط چه کسانی انجام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اهمیت تربیت و کادرسازی گفت: مدیر موفق کسی است که در سیستم خود تربیت و کادرسازی داشته باشد.

وی رونق بخشی را موثر خواند و گفت: زیباجلوه دادن کارها موجب رونق بخشی آن  می‌شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی با تاکید بر الگوبخشی گفت: مدیر موفق کسی است که باید همیشه کاری کنیم که الگو و موفق شویم نه برای ریا بلکه برای رضای خداوند کار انجام شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار