بزرگداشت نخستین قیام به خونخواهی امام حسین (ع) با حضور ائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور برگزار شد

عزت ما از سربند سرخ حسین (ع) است

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور، گفت: آئین بزرگداشت نخستین قیام به خونخواهی امام حسین (ع) توسط مردم سیستان ثبت ملی شود.
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام والمسلمین روح الله حریزاوی پیش از ظهر امروز شنبه در آئین بزرگداشت نخستین قیام به خونخواهی امام حسین(ع) توسط مردم سیستان که با حضور اقشار مختلف مردم و‌ مسئولان استانی و شهرستانی‌، در محل مصلی المهدی(عج) زابل برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه براساس تاریخ و اسناد موجود، مردم سیستان بعد از واقعه کربلا و قبل از قیام مختار و توابین قیام کرده و والی منطقه که دست نشانده عبیدالله ابن زیاد بوده را از منطقه اخراج کردند و برای ماندگاری این موضوع، باید این قیام ثبت معنوی شود.
وی ضمن تقدیر از حضور حداکثری مردم و‌مسئولان در این مراسم، خواستار پرداخت بیشتر و متنوع به این موضوع شد.

امام حسین (ع) در راستای اجرای فرمان الهی و نجات بشریت حرکت کرد
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امام حسین (ع) در راستای اجرای فرمان الهی و نجات بشریت حرکت کرد و این موضوع، نشان می‌دهد این امام مظلوم در اوج بندگی خدا، به شهادت رسید.
محمد کرمی در همایش نخستین قیام مردم سیستان با بیان اینکه امام حسین (ع) در راستای اجرای فرمان الهی و نجات بشریت حرکت کرد، بنابراین می‌بینیم همه لحظات کربلا ثانیه‌های عاشقی با خداست، اظهار کرد: واقعه کربلا سراسر عاشقی و دلدادگی بوده و واقعه کربلا تفسیری از آیات الهی است.
 وی افزود: در واقعه کربلا هر چه می‌بینیم جز زیبایی نیست که این امر تجلی آیات الهی است.
 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همه ما به دنیا آمده‌ایم تا عاشق خداوند شویم، بنابراین هر آنچه داریم ابزاری برای رسیدن به خداست، همه چیز در ید قدرت الهی است، بنابراین هر آنچه می‌خواهید باید از خداوند بخواهید چرا که همه چیز در دست اوست.
وی بیان کرد: در دعای عرفه امام حسین (ع)، مدام به موضوع عاشقی خدا اشاره شده و این موضوع نشان می‌دهد این امام مظلوم، در اوج بندگی خدا به شهادت رسیده است.
کرمی با بیان اینکه سر امام حسین (ع) بر روی نیزه قرآن می‌خواند و این موضوع، یعنی اجرای فرمان الهی یعنی توجه به کلام قرآن، تأکید کرد: این حرکت نشان می‌دهد امام حسین (ع) برای نجات بشریت آمده و هم اکنون امام‌ زمان (عج) هم همین راه امام که راه دلدادگی و عاشقی خدا است را طی می‌کند، یعنی برای نجات بشریت و اجرای فرمان الهی می‌آید.
استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه‌های مختلفی را در ابعاد گوناگون برنامه‌ریزی کرده‌اند و از همان روز اول محاصره نظامی، اقتصادی و سیاسی را در دستور کار خود قرار داده‌اند؛ اما جایی که اراده الهی تعلق بگیرد همه عالم هم جمع شوند باز هم نمی‌توانند کاری کنند.
کرمی در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه آب اشاره و گفت: یکی از مهم‌ترین این طرح موضوع انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان است، طرح انتقال آب از دریای عمان طرحی کاملاً پایدار هست که تا کنون سه کارگاه آن ساخته و در حال تجهیز است و چهار کارگاه دیگر هم به‌زودی شروع به فعالیت خواهند کرد.
شایان ذکر است آیین سنتی «جوش پا»، مرثیه سرایی و نوحه خوانی، از دیگر برنامه های اجرا شده در این آئین بوده با حضور و شکوه بسیار خاصی برگزار شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار