کد خبر: ۱۰۹۳۵
کلاکت؛ قسمت ششم

یک فیلم ماندگار دفاع‌مقدسی، نه جنگی!

۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مهاجر سومین فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا و یکی از مهم‌ترین آثار اوست. این فیلم که جزو آثار دفاع مقدسی حاتمی‌کیا و حوزه هنری در سال‌های پایانی دهه ۶۰ است، از جمله آثاری است که روح معنویت دفاع مقدس و تفاوت‌های آن با محیط جنگ به درستی ترسیم شده.

دو فیلم «دیده‌بان» و «مهاجر» را باید در امتداد یکدیگر دید. دو فیلمی که قهرمانش را با الهام از یک شخصیت یکی از دوستان شهیدش ساخته. او هنگامی که جزو گروه فیلم‌برداری روایت فتح بود در  سفر عملیات کربلای پنج تجربه‌ی نابی کسب می‌کند و در این باره می‌گوید:

«یکی از همکاران نزدیک من، اسکندر یکه‌تاز، که از بدو ورود به جبهه‌ها با هم بودیم و با هم زندگی می‌کردیم، شهید شد. به دلیل نزدیکی به اسکندر، سیر او را تا شهادت از نزدیک دیدم. دیدم که چند ساعت قبل از شهادت چه حالی داشت و چگونگی شهادت و حتی لحظه‌های پس از شهادت او را نیز داشتم. پس از مدتی به چگونگی شهادت عارفی برخوردم.»

این فیلم در سال تولید و اکران خود جوایز زیادی گرفت و برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم، دیپلم افتخار بهترین فیلم‌نامه (ابراهیم حاتمی‌کیا)، بهترین جلوه‌های ویژه (اصغر پورهاجریان)، بهترین صداگذاری (محسن روشن)، بهترین موسیقی متن (کریم گوگردچی) در هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر سال ۱۳۶۸ شد.

تعداد بازدید : 32

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار