کد خبر: ۱۰۹۵۵
دبیر دومین سوگواره ملی پایتخت موکب ها؛

پیوند مقوله هنر و سنت موکب در خوزستان

دبیر دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها هدف اصلی از برگزاری این سوگواره را پیوند هنر و موکب دانست.
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳

حمیدرضا بهوندی با حضور در جمع خبرنگاران از رونمایی مردمی پوستر دومین دوره این سوگواره در خوزستان خبر داد و بیان کرد: آیین رونمایی مردمی از پوستر دومین سوگواره ملی خوزستان، پایتخت موکب‌ها در موکب الی طریق کربلا برگزار شد.

پوستر دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها. با رویکرد اربعین و خوزستان پایتخت موکب‌ها، در بخش های مستند، نماهنگ، کلیپ، عکس و پوستر برگزار می‌شود.
دبیر دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها هدف اصلی از برگزاری این سوگواره را پیوند هنر و موکب دانست و بیان کرد: معتقدیم که خوزستان بیش از هزار موکب را در دو مرز شلمچه و چذابه دارد که مشغول خدمت رسانی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) هستند و به عنوان سفیران استان، پیام عاشورایی را به مردم انتقال می دهند.

بهوندی افزود: هنرمندان وظیفه دارند که خوراک فرهنگی جامعه را با بهره گیری از نهضت حسینی (ع)، پیاده روی زوار و خدمت بی منت مواکب فراهم آورند تا به دست مخاطبان برسد.

وی یکی دیگر از نکات مثبت و قابل تأمل در برگزاری این سوگواره را مردمی بودن آن دانست و ادامه داد: سوگواره ملی خوزستان، پایتخت موکب‌ها به شخص یا ارگانی تعلق ندارد و کاملا مردمی است.

پایتخت موکب‌ها، سوگواره‌ای مردمی
دبیر دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها با بیان اینکه دستگاه های مختلفی برای کمک به نشر آثار هنرمندان وارد میدان شدند، تصریح کرد: امیدواریم که این سوگواره بتواند کمک شایانی به یکپارچگی و ارتقا سطح کیفی آثار تولیدی پیرامون اربعین داشته باشد.

بهوندی در پایان از همکاری سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، شهرداری اهواز، روابط عمومی استانداری خوزستان، معاونت فرهنگی منطقه آزاد اروند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما خوزستان تشکر کرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار