کد خبر: ۱۰۹۸۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

امر راهبری و رسیدن به قله از طریق نرم افزار امامت مسجد به امامت محله و امامت میانی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به مناسبت روز جهانی مسجد گفت: امر راهبری و رسیدن به قله از طریق نرم افزار امامت مسجد به امامت محله و امامت میانی است.
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

امر راهبری و رسیدن به قله از طریق نرم افزار امامت مسجد به امامت محله و امامت میانی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی مازندران، مدیر کل تبلیغات اسلامی با یادآوری 30 مرداد ماه روز جهانی مسجد با بیان اهمیت کارکردهای مساجد درصدر اسلام وامتداد آن پیروزی انقلاب اسلامی، گفت : کارکردهای مساجد ضمن تقویت باورهای دینی و اعتقادی ، سرچشمه و کانون نشر خوبی ها و امید و محور حل مسائل محله  در جامعه محسوب می شوند

حجت الاسلام شریف تبار به مساجد طراز انقلاب اشاره کرد و افزود : تعاریفی که بعد از انقلاب در بیان امامین انقلاب اسلامی به آن اشاره شده است ، زمینه های رشد فعالیت ها را در مساجد فراهم نموده است تا جایی که تقریبا محور همه فعالیت ها در مساجد بود.

وی به فرمایشات امام (ره ) درخصوص مساجد نیز اشاره کرد و بیان داشت : امام خمینی ره مساجد را به عنوان پایگاهی برای تجمع نیروهای مومن و انقلابی و سنگری برای تقویت ارزشهای دینی و انقلابی عنوان کردند و در بعد از انقلاب تقریبا همه امور اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی در مساجد مطرح و حل و فصل می شد .

عضو شورای فرهنگی عمومی مازندران ، دیدگاه مقام معظم رهبری در مورد مساجد را استمرار حرکت و مسیر امام خمینی ، دانست و خاطر نشان ساخت : دهه 70 دهه شکوفایی و اوج فعالیت های مساجد با رویکرد علمی ، فرهنگی ، هنری و اجتماعی بود .

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به افزایش تعداد مساجد در استان مازندران اشاره و بیان کرد : بعد از انقلاب مساجد کارکرد آموزشی ، تربیتی نیز پیدا کردند و به تعبیری میتوان گفت، امروزه باید مساجد را قرارگاه فرهنگی و اجتماعی  در شهرها و روستاها و محلات قرار دهیم.

حجت الاسلام شریف تبار در ادامه بیان داشت : در بسیاری از مساجد محلی و روستایی ، با محوریت امامان محله ، به امور  و مشکلات مردم رسیدگی می شود و در این خصوص توفیقات بسیاری هم به دست آمد که نشاندهنده اراده مردمی برای محور قرار دادن مساجد است .

این مسئول فرهنگی استان مازندران ، به کارکردهای اجتماعی مساجد در مناطق آسیب اشاره کرد و خاطر نشان ساخت : در محلات و مناطق آسیب با حضور مبلغین و همکاری بسیج و مردم ، پایگاه های قرآنی ، هیئات مذهبی و موسسات فرهنگی ایجاد شد و پیرو آن ، آسیب های اجتماعی در ان مناطق به حداقل رسید .

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری مساجد محلی برای ارتقای باورهای اعتقادی و دینی ، بصیرت افزایی و پایگاهی برای خودسازی ، انسان سازی ، محلی برای زمینه سازی برای ایجاد تمدن اسلامی است و فعالیت های آن فقط معطوف به یک بعد نیست .

 

حجت الاسلام شریف تبار در پایان افزد: آنچه که امروز ضروری و مهم به نظر می رسد امر راهبری و رسیدن به قله از طریق نرم افزار امامت و ارتقای امامت مسجد به امامت محله وامامت میانی است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار