کد خبر: ۱۱۱۳۴

باشماق میعادگاه عاشقان حسینی است/کودکانی که با پای دل خود را به کربلا می رسانند

همزمان با اربعین شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان،مرز باشماق مریوان میزبان کودکانی است که با پاهای کوچک خود قدم در راه عشق به اهل بیت می گذارند تا خود را به کربلای معلی برسانند.
۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، اینجا باشماق مرز زمینی مریوان جایی که هر کسی خود را از گوشه به گوشه ایران به اینجا رسانده تا به قافله عشق برسد و بتوانند ارادت خالص خود را به نمایش بگذارند.

مرز باشماق که امسال برای دومین سال میزبان قدوم زائرین کوچک اباعبدالله الحسین است، مرزی که به سرزمین مجاهدت های خاموش شهرت دارد و مردمان این دیار خود را خادم زوار کربلا کرده اند.

باشماق میعادگاه عاشقان حسینی است/کودکانی که با پای دل خود را به کربلا می رسانند

یکی از زیبایی های مرز باشماق حضور گسترده کودکان عاشورایی است کودکان خردسالی که پا به پای بزرگترها در پیاده روی اربعین در مرز باشماق شرکت کردند تا عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت از کودکی به اثبات برسانند.

اینجا در باشماق مردمان غیور کرد با برپایی موکب های مختلف خود را خادم درگاه اباعبدالله الحسین(ع) کرده اند یکی از زیبایی هایی که در این مرز به چشم میخورد موکب کوکان عاشورایی است که مهیای خدمت به کودکانی است که با پای دل خود را به اینجا رسانده اند.

موکب هایی که در ان از کودکان  دعوت می شود تا ساعاتی را در آنجا حضور پییدا کنند و با نقاشی ،سفالگری و اوریگامی  کمی خستگی راه را به در کنند.

در یکی از موکب ها کودکی با آرامش نقاشی می کشد و دیگری با رنگ آمیزی خود را سرگرم کرده است .

باشماق میعادگاه عاشقان حسینی است/کودکانی که با پای دل خود را به کربلا می رسانند

محمد یکی از زائران خردسالی است که می گوید: من 10 سال سن دارم و برای اولین بار است که به همراه خانواده ام به این سفر معنوی آمده ام.

این زائر کوچک گفت: ما از استان قزوین عازم مرز باشماق شدیم تا به همراه پدر و مادرم بتوانم خود را به حرم امام حسین برسانم.

زهرا دختر بچه ای که دست در دست مادر دارد و راهی وادی عشق است این کودک خردسال گفت: من 9 سال سن دارم از شهر زنجان آمده ام  و به همراه پدر و مادر و برادرمیخواهم به کربلا بروم.

این دختر خردسال اضافه کرد: من برای بار اول است که به کربلا می روم و مادرم همیشه از غیرت و شجاعت امام حسین برایم قصه می گوید و امروز خیلی خوشحال هستم.

به یکی از این موکب ها نزدیک می شویم تا با یکی از خادمان موکب کودکان عاشورایی گفتگویی داشته باشیم چهره ای که با نگاهی مهربان به کودکان خدمت می کند.

باشماق میعادگاه عاشقان حسینی است/کودکانی که با پای دل خود را به کربلا می رسانند

یاسر هاشم زاده مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان بیجار که به مدت پنج روز است که خادمی کودکان را می کند این خادم حسینی می گوید: خوشبختانه امسال حضور کودکان در راهپیمایی اربعین حسینی در مرز باشماق بسیار چشمگیر است و من خرسند هستم که امسال هم توانسته ام خادم کودکان عاشورایی باشم.

وی افزود: در موکب کودکان عاشورایی از کودکان درخواست می شود تا ساعتی را در موکب حضور داشته باشند و به نقاشی کردن و خاطره نویسی از این راه پر از عشق بپردازند.

هاشم زاده گفت: همچنین مجلس پرده‌خوانی و نقالی «واقعه عاشورا » توسط مرشد روح تافی شاهنامه خوان، نقال، مرشد و پرده خوان عاشورا از هنرمندان استان کرمانشاه در موکب کودک و نوجوان مرزباشماق مریوان اجرا شد.

وی افزود:این هنرمند در این برنامه به روایتگری برخی وقایع عاشورا از جمله شهادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و حضرت علی اکبر (ع) ، کوچه بنی هاشم پرداخت و دستان بریده عباس پرداخت که مورد استقبال زائران قرار گرفت.

یکی دیگر از موکب داران حاضر در مرز باشماق می گوید: من از راه دور و درازی و فقط به عشق خادمی کوکان به باشماق آمده ام تا بتوانم خدمت گذار این زائران کوچک باشم.

باشماق میعادگاه عاشقان حسینی است/کودکانی که با پای دل خود را به کربلا می رسانند

رهبر جعفری ادامه داد: من برای اولین بار و از استان قزوین به این مرز آمده ام و خیلی خوشحالم که می توانم به کودکان خدمت کنم.

وی از توزیع دست سازه های ویژه کودک و نوجوان خبر داد و عنوان کرد: سربند ، قاب عکس‌، پیکس های مزین به نام امام حسین علیه السلام برای زائرین، عروسک های نمدی، جا نماز و دفتر نقاشی به مهمانان کوچک امام حسین (ع) در موکب اهدا می شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار