کد خبر: ۱۱۱۸۰

اتحاد و هم اندیشی کارکنان تبلیغات اسلامی عامل پیشبرد فعالیت های فرهنگی و تبلیغی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تعامل و مشورت بین کارکنان  راهکار اصلی در توسعه فعالیت های تبلیغات اسلامی است.
۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در جلسه بررسی فعالیت کارکنان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل در سخنانی اظهار کرد: فعال سازی جریانات برون سازمان و توجه به تقویم مناسبات و ایام ملی و مذهبی باید در اولویت برنامه های فرهنگی و تبلیغی قرار گیرد.

وی افزود: کارکنان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل باید در راستای تعامل با ساختار های مختلف اداره اعم از امور فرهنگی و تبلیغی، امور بانوان، دارالقرآن، هیئت های مذهبی و ... برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: برای موفقیت در امور و اجرای شایسته برنامه ها در حوزه های مختلف، تسلط بر برنامه های ستاد باید مورد توجه قرار گیرد.

بازگشایی مدارس مورد توجه فعالان فرهنگی و تبلیغی قرار گیرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل بر ضرورت بیان اولویت یک ماه آینده ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان ها و رصد نیازمندی های فرهنگی آنها تاکید کرد و گفت: برای بازگشایی مدارس و دیگر مناسبات و ایام ملی و مذهبی باید با استفاده از تجارب همکاران و مشورت با آنان برنامه ریزی مناسب انجام شود.

حجت الاسلام جعفرزاده توجه توامان به برنامه های ابلاغی و استانی را مورد تاکید قرار داد و افزود: اشراف نسبت به مسائل ابلاغی از مرکز و ارتباط با معاونت فرهنگی در خصوص آئین نامه ها، بخشنامه ها و بودجه ابلاغی و نیز تهیه برش شهرستانی از برنامه های فرهنگی، قرآنی و تبلیغی باید در اولویت قرار گیرد.

حساسیت کار فرهنگی در اولویت فعالیت کارکنان تبلیغات اسلامی باشد

در ادامه حجت الاسلام سید محسن محسنی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل در سخنانی گفت: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان معین مدیر کل تبلیغات اسلامی است و باید در انجام فعالیت ها اهمیت و حساسیت کار فرهنگی و تبلیغی را ملاک کار قرار دهد.

وی بر ضرورت هویت بخشی به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل تاکید کرد و افزود: در سنوات گذشته اختیارات اداره تبلیغات اسلامی محدود بود لذا فعالیت ها در حد گسترده و طبق اختیارات رئیس اداره انجام نمی شد اما با اتخاز تصمیمات جدید در صدد توسعه فعالیت های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل هستیم.

پایش دقیق فعالیت فرهنگی، مذهبی و تبلیغی مساجد در دستور کار است

در ادامه حجت الاسلام محمدباقر غلامی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل در سخنانی به ارائه برنامه های خود درایفای مسئولیت فرهنگی و تبلیغی پرداخت و گفت: توجه به فعالیت و تبیین گری جامعه روحانیون، هیئت های مذهبی، کانون های قرآنی، مداحان و کانون های فرهنگی تبلیغی جزو برنامه های اساسی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل است.

وی بر ضرورت پایش مساجد و ائمه جماعات محلات و مساجد تاکید کرد و افزود: دیدارهای چهره به چهره با ائمه جماعت مساجد با هدف بررسی مشکلات تبلیغی و تجربه نگاری از روحانیون و نیز اطلاع ازوضعیت مساجد نسبت به حضور ائمه جماعات در نماز های یومیه طی دو ماه انجام و نتایج حاصله اعلام خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل افزود: برگزاری دوره های توانمندسازی، تشکیل انجمن وعاظ و خطبا، برگزاری گعده ها بین طلاب جهادی و منبری که اکنون حلقه مفقوده در حوزه تبلیغی می باشد، مشخص کردن شاخص های فرهنگی و تبلیغی، تسهیل گری مطابق با عدالت و بررسی مشکلات و رفع آنها، شناسایی افراد نخبه فرهنگی، ورزشی و قرآنی از مهم ترین برنامه های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل است.

حجت الاسلام غلامی بر ضرورت ایجاد شورای اندیشه ورز فرهنگی و تبلیغی تاکید کرد و افزود:  باتوجه به آغاز سالتحصیلی مدارس و دانشگاه ها تدوین برنامه های فرهنگی ویژه دانش آموزان و دانشجویان،  ساماندهی مربیان قرآن، ایجاد پرونده های شناسایی شده، شناسایی موسسات و خانه های قرآنی فعال، آمار گیری از وضعیت تجهیزات اداری شهرستان ها، برگزاری دوره های قرآنی و شناسایی فعالان قرآنی و تجلیل از برترین ها و حمایت از آنان بر اساس میزان فعالیت از دیگر برنامه های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار