کد خبر: ۱۱۲۹۱

همایش «تجلیل از قاریان و حافظان قرآن» برگزار شد

همایش «تجلیل از قاریان و حافظان قرآن» در موسسه قرآنی مهدیه اردبیل با همکاری اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار شد.
۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، همایش «تجلیل از قاریان و حافظان قرآن» در موسسه قرآنی مهدیه اردبیل همت موسسه فرهنگی قرآن و عترت مهدیه اردبیل و با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی و فرهنگی و ارشاد اسلامی اردبیل در مهدیه اردبیل برگزار شد.

در این همایش که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس برگزار شد، امیر رجبی مدیرکل و طاهری کارشناس قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصغر نامور کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی، نهضت حورزاده رئیس اتحادیه موسسات و مراکز قرآنی مردمی، موسوی کارشناس قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه و جمعی از مسئولین، فعالان، فرزندان و خانواده های موفق قرآنی حضور داشتند. 

امیر رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل در همایش در سخنانی توجه به معانی و مفاهیم قرآن و بهره گیری از تعالیم ناب این کتاب آسمانی را اولویت مهم در آموزش قرآن دانست و افزود: حفظ قرآن از اهمیت بالایی برخوردار است اما در کنار حفظ آیات الهی باید بر مفاهیم و آموزه های قرآن نیز توجه شود.

رجبی با تصریح اینکه قرآن دریای بیکران معرفت و شناخت است، ادامه داد: انسان نباید با یک قرائت یا روخوانی ساده و حفظ الفاظ تنها به ساحل این دریا قانع باشد و خود را از سیر در اعماق و دستیابی به نعمت‌های بیکران آن محروم کند بلکه با پرداختن به مفاهیم و درک و فهم آیات می‌تواند از منبع معرفت قرآنی بهره‌مند شود.

در ادامه حافظ روشندل و اعجوبه بین المللی قرآن امیرهادی بایرامی به سوالات حاضرین در خصوص حفظ قرآن پاسخ داد و آیاتی را قرائت کرد.

در این همایش گروه سرود قرآن «حوراء» در خصوص اهمیت قرآن به اجرای سرود پرداخته و با در دست داشتن کلام الله مجید علاقه خود را به این کتاب آسمانی ابراز کردند.

در پایان، از قاریان و حافظان قرآنی که تاکنون مورد تجلیل قرار نگرفته بودند با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار