کد خبر: ۱۱۳۴۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

مبلغان باید ضمن شناخت جوانان با آنان ارتباط مؤثر برقرار کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: مبلغان باید ضمن شناخت جوانان با آنان ارتباط مؤثر برقرار کنند.
۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی  حجت الاسلام مهدی فوقی مدیر کل تبلیغات اسلامی اصفهان پیش از ظهر سه شنبه در جمع مبلغان و رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول اظهار داشت: لازم است از مبلغان به دلیل فعالیت در ۲ ماه محرم و صفر تشکر کنیم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی یکی از موضوعاتی که دشمن برای تضعیف آن تلاش می‌کند، روحانیت است، ابراز داشت: روحانی، امام جماعت و مبلغ غیر از دین، تربیت و فرهنگ دغدغه‌ای ندارد اما دشمنان با این وجود به صورت مستمر و به اشکال گوناگون در حال تخریب هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه ما باید امروز تمام تلاش خود را بکنیم که راه را برای مردم روشن کنیم، تصریح کرد: تبلیغ دین و کار فرهنگی در شرایط کنونی مثل این است که جا پای انبیا گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای کار تبلیغی در دوران کنونی باید مختصات جدیدی تعریف و مطالبه کرد، گفت: این بدان معنی است که باید لسان قوم و مردم را متوجه و بر مبنای آن حرکت کنیم.

حجت الاسلام فوقی با اشاره به اینکه یک جریان در داخل و خارج از کشور به صورت کاملاً آگاهانه در راستای ضد دین و ضد فرهنگ اسلامی حرکت می‌کند، افزود: در مقابله با این جریان باید با مردم و به خصوص جوانان با منطق طرف مقابل صحبت کرد همانطور که در زمان پیامبر هم ایشان با ابوسفیان با منطق او صحبت می‌کرد.

وی با بیان اینکه منطق ارتباط با نسل جوان کنونی قهر و تحریک کردن نیست، تاکید کرد: مبلغان و روحانیت رسالت سنگینی بر دوش دارد که باید به نحو مطلوب و شایسته آن را انجام دهد.

جوانان را باید تکریم کنیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه جوان امروزی را باید تکریم و محبت کرد، گفت: هنر یک مبلغ برقراری ارتباط مؤثر با مخاطب به خصوص قشر جوان و نوجوان است.

وی ضمن تاکید بر کادر سازی و نیرو سازی در بین مبلغان خاطرنشان کرد: فقط اداره تبلیغات اسلامی نمی‌تواند در راستای جذب جوانان مؤثر باشد و این موضوع همکاری و مساعدت دیگر ادارات و نهادها و سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های فرهنگی و مردم را می‌طلبد.

حجت الاسلام فوقی با اشاره به اینکه برخی از رؤسای ادارات در برخی از شهرستان‌ها علاوه بر انجام امور و وظایف اداری خود به عنوان مبلغ در بین مردم حاضر می‌شوند، اظهار داشت: مبلغان باید جوان امروزی را بشناسند و با او ارتباط مؤثر برقرار کنند.

مبلغان باید از جریانات سیاسی دوری کنند

وی با تاکید بر اینکه مبلغان باید از جریانات سیاسی دوری کنند، ابراز داشت: خط مشی و راهبرد اساسی و اصلی ما تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه باید به جوانان اعتماد کنیم و به آنها مسئولیت بدهیم، تصریح کرد: این موضوع احترام گذاشتن به جوانان است و این باعث می‌شود که در این جوان حس خودباوری ایجاد شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار