کد خبر: ۱۱۸۱۳

تأملی بر حماسه شگفت‌انگیز فلسطین

نشست «انسان جدید فلسطین» با موضوع تأملی بر حماسه شگفت‌انگیز فلسطین در سالن کوثر اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.
۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، نشست «انسان جدید فلسطین» تأملی بر حماسه شگفت انگیز فلسطین با سخنرانی خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران، حجت‌الاسلام احمد رهدار مدیر گروه مطالعات سیاسی دانشگاه باقرالعلوم (ع)، حجت‌الاسلام سید علی موسوی رئیس پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) برگزار شد.

تأملی بر حماسه شگفت‌انگیز فلسطین

۸۴ درصد مردم غزه از جریان مقاومت حمایت می‌کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی موسوی رئیس پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) در این نشست گفت: طبق آخرین نظرسنجی‌ها ۸۴ درصد مردم غزه از جریان مقاومت حمایت می‌کنند و بیش از ۷۰ درصد جمعیت کرانه باختری نیز به دنبال تشکیل حکومت مقاومت اسلامی هستند.

وی اظهار کرد: در اتفاقات اخیر دو شگفتی که توسط جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و مردم غزه رقم خورده است را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حالت طبیعی باید شاهد فرار جمعیت پس از بمباران‌ها به سمت مرزهای غزه بودیم، مطرح کرد: امروز چنین حرکتی را از مردم غزه نمی‌بینیم و این موضوع در نوع خود یک نوع حماسه است.

رئیس پژوهشکده باقرالعلوم(ع) ادامه داد: از طرف دیگر جریان مقاومت برای مردم شرایط جنگ را رقم زده است و درحالت طبیعی باید مردم از جریان مقاومت گلایه داشته باشند، ولی طبق آخرین نظرسنجی‌ها ۸۴ درصد مردم غزه از جریان مقاومت حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد جمعیت کرانه باختری نیز به دنبال تشکیل حکومت مقاومت اسلامی هستند، عنوان کرد: از روز نخست حمایت از جریان اسلامی مقاومت وجود نداشت ولی به تدریج تجربه‌های جریان مقاومت منجر به این حمایت‌ها شد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه پایه‌گذار اصلی رژیم جعلی اسرائیل از فرماندهان یک گروه تروریستی بوده است، خاطرنشان کرد: نخستین ترور این گروه نیز نابودی هتل محل اقامت فرماندهان انگلیسی در منطقه اشغالی فلسطین بوده است.

وی با بیان اینکه امروز مقاومت حتی به مردم لبنان نیز رسیده است، تصریح کرد: حتی مردم غیر از مسلمان لبنان نیز امروز طرفدار مقاومت شده‌اند.

رئیس پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) با اشاره به اینکه با ظهور عنصر اسلامی قدرت یک بعد معنوی پیدا می‌کند، یادآور شد: بلند شدن پرچم اسلام تاثیر بسیار زیادی در اتفاقات اخیر دارد.

وی با بیان اینکه ارتباط جریان مقاومت برپایه پول و سلاح نیست، ابراز کرد: این ارتباط بر اساس انسانیت شکل گرفته است و ارتباط انسانی در مرحله نخست نیازمند عده‌ای انسان انقلابی و واقعی است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه انسان جدید مقاومت هوشمند است، بیان کرد: این انسان طبق برنامه‌ریزی‌های خود کمر دشمن را خواهد شکست و با هیچ بمبارانی جریان عوض نخواهد شد.

وی تأکید کرد: جریان مقاومت از قوه عقلانی برخاسته است و دارای یک رشد ذهنی است در نتیجه از رفتارهای ابلهانه مانند داعش دور است.

تأملی بر حماسه شگفت‌انگیز فلسطین

گروه‌های مقاومت به ملت مقاومت تبدیل شده است

مدیرگروه مطالعات سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع) نیز اظهار کرد: با ظهور انقلاب اسلامی شاهد تولد انسان‌های جدیدی هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز در چهره مردم فلسطین پشیمانی را نمی‌بینیم، مطرح کرد: درد، زخم و غم بسیاری در چهره این مردم وجود دارد ولی پشیمانی، یاس و تفرقه در آن وجود ندارد.

مدیرگروه مطالعات سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان اینکه این خصوصیات به راحتی برای ملتی میسر نمی‌شود، عنوان کرد: ملت فلسطین بهای این اتفاق را با ۷۰ سال فشار جنگ و بمباران پرداخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه امروز هیچ ترس و فراری را از مردم فلسطین شاهد نیستیم، خاطرنشان کرد: امروز زنان و کودکان فلسطینی به رزمندگان مقاوم تبدیل شده‌اند و امروز گروه‌های مقاومت به ملت مقاومت تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رهدار با بیان اینکه جنگ و شهادت وفاق اجتماعی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: مقاومت ملت فلسطین حاصل جنگ و شهادت‌های گذشته است.

وی با اشاره به اینکه ملت فلسطین از انگاره مظلومیت و مقاومت برای خود هویت می‌سازد، یادآور شد: ملت فلسطین به قدری مظلوم است که اگر به درستی تبیین شود، تمام مردم آزاده جهان از آن‌ها حمایت خواهند کرد.

مدیرگروه مطالعات سیاسی دانشگاه باقرالعلوم با بیان اینکه ملت فلسطین یک ملت تاریخ‌دار است، ابراز کرد: در طول این تاریخ خودآگاهی ملت از مقاومت گسترش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه امروز ملت و مقاومت فلسطین در یک موضع جدید ایستاده است، بیان کرد: امروز ملت فلسطین از یک مقاومت انفعالی به یک مقاومت فعال رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین رهدار با بیان اینکه تنها با ایدئولوژی اسلام می‌توانیم با کفر بجنگیم، اظهار کرد: جبهه مقاومت این‌گونه نیست که هر شخصی با هر اعتقادی اسلحه به دست بگیرد و بجنگد.

وی با اشاره به اینکه ملت فلسطین نیازمند رهبر دینی است، مطرح کرد: ملت فلسطین نمی‌تواند مبارزه در خاک‌ریز را به روش مبارزه در شبکه‌های اجتماعی دنبال کند.

مدیرگروه مطالعات سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان اینکه ملت فلسطین باید در تاریخچه گذشته خود به دنبال الگو باشد، عنوان کرد: امروز ملت فلسطین می‌خواهد وجود رژیم منحوس صهیونیست را پاک کند.

وی با اشاره به اینکه ملت فلسطین نباید دچار روزمرگی شود، خاطرنشان کرد: ملت فلسطین در مبارزه خود باید به شبکه مقاومت اسلامی برسد.

تأملی بر حماسه شگفت‌انگیز فلسطین

تربیت مردم فلسطین بر پایه مقاومت

نماینده جنبش حماس در ایران اظهار کرد: در این مقطع حساس نیازمند تبلیغات فراوان هستیم.

خالد قدومی با اشاره به اینکه رژیم اسرائیل پس از قتل عام به دنبال استعمار مدرن است، مطرح کرد: رژیم صهیونیستی از دستاوردهای غربی در استعمار نوین دفاع می‌کنند.

نماینده جنبش حماس در ایران با بیان اینکه آمریکایی‌ها خصوصیات اخلاقی خود را به ما نسبت می‌دهند، عنوان کرد: آن‌ها به ما تهمت می‌زنند که شما آدم خوار و تروریست هستید، درحالی که این خصوصیات اصلی خودشان است.

وی با اشاره به اینکه ما در لحظه به اقدامات آمریکایی‌ها واکنش خشن نشان خواهیم داد، خاطرنشان کرد: آن‌ها به این واکنش‌ها عادت نداشتند و این موضوع عامل اصلی درگیری‌ها است.

قدومی با بیان اینکه فلسطین را به هیچ عنوان به یهودی‌ها، اسرائیلی‌ها و صهیونیست‌ها اهدا نمی‌کنیم، تصریح کرد: تربیت ما در فلسطین بر پایه مقاومت و دکترین اولیه ما این است که این افراد دزد هستند و باید از سرزمین ما بیرون بروند.

وی با اشاره به اینکه ستون اصلی این مقاومت تربیت اسلامی است، یادآور شد: اگر دشمن می‌خواهد بداند که نیروهای مقاومت درحال عملیات جهادی هستند باید ببیند که جوانان مقاومت در صفوف نماز جماعت حاضر هستند یا خیر.

نماینده جنبش حماس در ایران با بیان اینکه در سیر تکامل مقاومت از دفاع کردن به ابتکار عمل رسیدیم، ابراز کرد: امروز روایت اسرائیلی‌ها در دنیا دچار مشکل شده است و مردم این روایت را قبول ندارند.

وی با اشاره به اینکه ابتکار عمل را در عملیات طوفان الاقصی شاهدیم، بیان کرد: در عملیات طوفان الاقصی برای دفاع از غزه نیامده‌ایم بلکه برای دفاع از تمام فلسطین و تمام مقدسات به میادین آمدیم.

قدومی با بیان اینکه امروز بیش از نیمی از مردم غزه خانه‌ای برای زندگی ندارند، اظهار داشت: این اتفاق ساده‌ای نیست، ولی از آن حمایت می‌کنیم چرا که از زندگی در ظلم خسته شده و به دنبال زندگی عزتمند هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای آزادی فلسطین باید پرچم مقاومت محکم حفظ شود، مطرح کرد: امروز بسیاری از شهرک‌نشینان اسرائیل در پناهگاه هستند و این از نظر نظامی به معنای این است که مقاومت درحال پیروزی است.

نماینده جنبش حماس در ایران اضافه کرد: طی هفته گذشته بمباران شدیدی را شاهد بوده‌ایم، ولی در حین این بمباران مردم فلسطین در خیابان‌ها تظاهرات کردند و از مقاومت دفاع کردند.

وی با بیان اینکه حق و باطل تا قیامت وجود خواهد داشت، مطرح کرد: مردم جهان باید پاسخ دهند که در این تقابل حق علیه باطل در کدام جبهه ایستاده‌اند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار