کد خبر: ۱۱۸۷۱
کارگردان نماهنگ الموت الاسراییل عنوان کرد:

فلسطین نقطه اشتراک تمام قومیت هاست

ما سعی کردیم از این وجه اشتراک برای نشان دادن وحدت و همدلی با مردم فلسطین استفاده کنیم.
۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹

کارگردان نماهنگ الموت الاسراییل با اشاره به اینکه هدف از تولید این اثر هنری بیان همدلی خوزستانی ها با مردم فلسطین بوده است، گفت: این نماهنگ توسط حوزه هنری خوزستان و با هدف تقویت حس انسان‌دوستی و همبستگی با مردم قوی و مظلوم فلسطینی و ایجاد فضای همدلی با آن ها تولید شده است.

وی با بیان اینکه فلسطین نقطه اشتراک تمام قومیت هاست، افزود: ما سعی کردیم از این وجه اشتراک برای نشان دادن وحدت و همدلی با مردم فلسطین استفاده کنیم.

 امید مدحج افزود: وقتی ما می گوییم موضوع فلسطین موضوع جهان اسلام است یعنی حتی موضوع قومیت و یا کشور ایران نیست نه تنها ایران بلکه در همه کشورها حمایت‌ها از فلسطین در حال اوج گرفتن است و این در حالی است که کشورهای عربی هنوز در خواب غفلت هستند از حاکمان آنها گرفته تا مردم عادی یعنی برخی را می‌بینید که در انگلیس و آمریکا تظاهرات هزاران نفری در حال برگزاری است اما بسیاری از کشورهای عرب هنوز در برابر این جنایات هولناک سکوت کرده اند.

 این کارگردان گفت: ما می‌خواستیم نشان دهیم که مردم خوزستان هم مثل سایر مردم ایران از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند.

وی با بیان این‌که آثار تولید شده دو گروه اصلی مخاطبین را در بر می گیرد افزود: گروه نخست مردم عام ایران هستند و مخاطب دیگر ما در سطح بین الملل و کشورهای عربی می باشند که در برابر جنایات سبوعانه رژیم صهیونیستی سکوت کرده اند.

مدحج گفت: ما می خواستیم به عنوان هنرمندانی که نسبت به مسائل پیرامونی خود تعهد دارند نسبت به مردم فلسطین ادای دین کرده باشیم و در عین حال از ظرفیتی که در استان خوزستان است به نحو احسن استفاده کنیم.

 وی درخصوص ایده شکل گیری این اثر گفت: ایده اولیه کار در اولین سفر محسن اسلام‌زاده پرکارترین مستندساز بحران به اهواز شکل گرفت.

مدحج ادامه داد: پس از ساخت اولین کار شاهد خروش مردم خوزستان در حرکت خودرویی به سمت مرز شلمچه بودیم. خوزستانی ها می خواستند نشان دهند که اگر مرزها باز باشد تا خود فلسطین برای دفاع خواهند رفت و ما توانستیم آن را با یک سری مصاحبه‌های خودجوش مردمی که در حمایت از مردم فلسطین و مذمت حکام کشورهای عرب بود تقدیم کنیم و به لطف خداوند این نماهنگ هم از شبکه های سراسری پخش شد و بازخورد خیلی خوبی در سطح بین‌المللی داشت.

به گفته  وی، این اتفاق نشان می‌دهد که عرب‌های ایرانی هم پای کار هستند اما حکام عرب‌ که همسایه مردم فلسطین هم هستند شاید در خواب غفلت باشند.

وی با اشاره به رسم زیبای هوسه خوانی عرب های خوزستانی در مراسمات دینی و حماسی گفت: هوسه خوانی یکی از رسوم دل انگیز مردم عرب است و در آن شاعران رجزهای حماسی می خوانند و مردم در جواب آن هوسه می روند و یزله می کنند و ما قصد داشتیم در این اثر هوسه را در سطح ملی و بین الملل نشان دهیم.

 وی گفت: من که اهل خوزستان هستم شاید در طول عمرم یک هوسه خوانی منظم در فضای بومی منطقه ندیده بودم لذا ایده اولی که به ذهنمان رسید این بود که این اثر در قالب شعرخوانی باشد و با توجه به شرایط خاصی که داشتیم روستای ابودبس را انتخاب کردیم.

این کارگردان نقش و تاثیر حضور مردم در ساخت کلیپ حمایت از مردم مظلوم فلسطین را بسیار مهم عنوان و اضافه کرد: با لطف خداوند مردم روستا پای کار بودند و ما فقط هماهنگی که انجام دادیم بصورت تلفنی بود اما خود اهالی حتی هماهنگی مدرسه را هم انجام دادند که بچه ها در برنامه حضور داشته باشند، مردم و اهالی روستا و شاعران بصورت خودجوش حضور پیدا کردند ما همه چیز را به اهالی سپردیم و ما فقط تصویربرداری انجام دادیم، بجز یکی دو صحنه که برای تدوین نیاز داشتیم مابقی صحنه ها هماهنگ شده نبود و همه اتفاقاتی بود که به صورت اتفاقی رخ داد.

 

این نماهنگ را می تواند از اینجا مشاهده کنید

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار