کد خبر: ۱۲۱۱۸

نقاشی کودکان بیسارانی تبلور همدردی با مردم غزه

کودکان و نوجوانان بیسارانی از توابع شهرستان سروآباد مظلومیت کودکان فلسطینی را به تصویر کشیدند و همدردی خود را با کودکان غزه اعلام کردند.
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، صدای خنده و هیاهوی کودکان روستای بیساران به گوش می‌رسد، اینجا همهمه‌ای برپا است از خوشحالی سر از پای نمی‌شناسند.

به کتابخانه روستا آمده‌اند تا به گفته‌ی معلم‌شان در یک رویداد فرهنگی شرکت کنند و ضمن بازدید از محیط کتابخانه به مناسبت هفته کتاب، نقاشی‌هایی متفاوت با موضوعی متفاوت ترسیم کنند.

یکی مدادرنگی‌هایش را روی میز می‌چیند، آن‌یکی دفتر نقاشیش را برای یافتن برگه سفید ورق می‌زند، دیگری می‌پرسد چه باید بکشیم؟ هیجان در چهره‌های معصوم و شاداب کودکانه‌شان موج می‌زند.

معلم به سکوت دعوتشان می‌کند و برایشان از مظلومیت این روزهای کودکان غزه می‌گوید از آوارگی‌ها، از کمبود غذا، از کشته شدن برادر و خواهر و والدین‌شان و از جنایاتی که اسرائیل علیه آنها روا می‌دارد.

کم کم سکوت جای خود را به آن همه لبخند و شادی می‌دهد، در نگاهشان تعجب و پرسش را می‌توان خواند، معلم ادامه می‌دهد و از بمباران‌ها و ویران شدن خانه‌هایشان می‌گوید از مدارس و مساجد و بیمارستان‌هایی که با بمب‌های دشمن ویران شده و از حزن و اندوهی که این روزها بر دل همه مسلمانان نشسته است.

‌از میان سکوت‌ها یکی می‌پرسد چرا بمباران می‌شوند؟ معلم باز هم به مظلومیت فلسطینی‌ها و ظلم دشمن اشاره می‌کند، صدایی از آن سوی کلاس برخواست پس چرا روستاها و شهرهای دیگر کمک‌شان نمی‌کنند؟

این بار صحبت معلم به محکومیت‌های اقشار مختلف، تجمعات گسترده، راهپیمایی‌ها، کمک‌های مردمی، همدردی‌های مختلف مسلمانان اشاره می‌کند تا کمی اذهان کودکانه شاگردانش را روشن کند.

‌اکنون موضوع نقاشی معلم را متوجه شده‌اند و دست به کار می‌شوند تا با تصورات کودکانه خود برای کودکان غزه نقاشی بکشند و سهمی در ابراز همدردی با آنها داشته باشند.

یکی از رنگ پرچم فلسطین می‌پرسد و شروع به کشیدن می‌کند دیگری رنگ‌ها را روی کاغذ می‌کشد تا تصور ذهنی کودکانه‌اش را بر کاغذ بنگارد.

اینجا کودکان بیسارانی با کشیدن نقاشی همدردی خود را به سبک خویش با کودکان غزه و فلسطین نشان دادند تا دریچه‌ای از امید را در دل‌های کودکان غزه بکارند.

نقاشی‌ها نقش دیوارهای کلاس می‌شود تا هر روز برای دوستان و همسن و سالان غزه‌ایشان دعا کنند و از خداوند پیروزی را برایشان بخواهند.

اینجا کودکان هم در همدردی با مردم غزه سهم خود را ادا کرده‌اند و دوست دارند صفحات تاریخ روزهای بزرگ بودنشان را با اخبار خوشایند از رهایی فلسطین از چنگال رژیم صهیونیستی ورق بزنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار