کد خبر: ۱۲۱۶۸

مداح قمی برنده نخستین جایزه کتاب مداحان شد

علی اکبر حائری در نخستین جایزه کتاب مداحان مولف، برگزیده شد و مورد تقدیر قرار گرفت.
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، نخستین جایزه کتاب مداحان مؤلف و شب شعر حماسه مظلومیت و اقتدار با هدف تجلیل از برگزیدگان این جایزه، به همت خانه مداحان، سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، خانه کتاب و ادبیات، صندوق اعتباری هنر در باغ کتاب برگزار شد.

در این مراسم از ۱۶ مداح مولف تقدیر شد که علی اکبر حائری یکی از مداحان استان قم جزو برگزیدگان بود.

علی اکبر حائری همچنین در ابتدای این مراسم به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری به مولودی خوانی و مدیحه سرایی پرداخت.

در ادامه، مرتضی طاهری رئیس هیأت مدیره خانه مداحان به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: اتفاق مبارکی رقم خورد و این همایش برگزار شد. امید است این حرکت ادامه داشته باشد و شاهد آثار بسیاری از مداحان باشیم. البته امسال آثار بسیار ارزشمندی به دبیرخانه ارسال شد.

حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در این مراسم گفت: این اتفاق رقم خورده، ظرفیت‌های هیأت و مداحی را نشان می‌دهد که می‌تواند بارهای زمین مانده را بردارد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم با اشاره به حوادث این روزهای غزه گفت: جامعه مداح و ستایشگر ما از روز نخست پای کار اتفاقات فلسطین بودند که جای تشکر دارد. مداحان در جامعه ایمانی ما نقش بالایی دارند. خودم و اطرافیانم و دیگر مردم کشور از کودکی و همان روزهای نخست با شور و اشتیاق مداحان با مسیر اهل بیت(ع) آشنا شدیم.

در ادامه حجت الاسلام محمد زمانی، محمد رسولی، مرتضی حیدری آل کثیر، حمید هنرجو، امیررضا رشیدی، محمدمهدی عبداللهی، محمدرضا طهماسبی و احمد بابایی شاعران جوان و نوجوان آئینی کشور با اشاره به مسأله غزه در مظلومیت مردم فلسطین به شعرخوانی پرداختند. همچنین گروه سرود رایه الزهرا روی سن آمدند و در مدح حضرت زینب به اجرای سرود پرداختند.

در این مراسم علی انسانی و غلامرضا سازگار به عنوان دو پیرغلام مکتب خاندان عصمت و طهارت به شعرخوانی پرداختند.

در پایان از برگزیدگان این رویداد تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر