کد خبر: ۱۲۲۲۸

کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی اسلامی در کامیاران برگزار شد

کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی، ایرانی با هدف تقویت مسوولیت‌پذیری، برای تشکیل تعالی خانواده به همت اداره تبلیغات اسلامی کامیاران برگزار شد.
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹

 به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی اسلامی در کامیاران برگزار شد؛ حجت الاسلام محمد سلطانی، مدرس این کارگاه آموزشی ظهر شنبه در کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی اسلامی اظهار کرد: مهارت‌های زندگی مجموعه‌ای از توانایی‌ها است که قدرت سازگاری و رفتار مثبت و کارآمد را افزایش داده و موجب می‌شود افراد مسوولیت‌های مربوط به نقش اجتماعی خود را بپذیرند و بدون صدمه زدن به خود و دیگران با چالش‌ها و مشکلات زندگی مواجه شده و انتخاب‌ها و رفتارهای سالمی در سرتاسر زندگی داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمد سلطانی بیان کرد: توانایی برقراری ارتباط درست مهارت است و هیچ فردی با مهارت متولد نمی‌شود؛ بلکه افراد در دوران زندگی به تدریج مهارت را می‌آموزند.

وی با یادآوری اینکه افرادی موفق‌تر هستند که بتوانند مهارت‌ها کسب کنند و کمبودهای خود در را در این زمینه بهتر بشناسند و در راستای رفع آنها و یادگیری روش‌های بهتر اقدام کنند، افزود: مفهوم ارتباط، اجزای ارتباط روش‌های برقراری ارتباط مؤثر و موانع ارتباط به همراه تکنیک‌های لازم ارتباط، از مباحثی است که باید با جدیت مورد ارزیابی و آموزش قرار بگیرد.

استاد کارگاه‌های آموزشی عنوان کرد: آموزه‌های اسلامی بر آن است تا مهارت‌هایی را به انسان بیاموزد که با آن خود را به کمال برساند و نواقص و عیوب را از خود برطرف کند.

سلطانی یادآور شد: البته برخی از مهارت‌ها در زندگی انسانی بسیار مهم و اساسی است و باید انسان بیشتر به آن‌ها توجه کند و در کسب و تحصیل آن‌ها بکوشد زیرا این مهارت‌ها موجب می‌شود تا زندگی انسان آسان‌تر و بهتر باشد و بهتر بتواند به اهداف و مقاصد خود دست پیدا کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کامیاران نیز در این کارگاه آموزشی گفت: در این کارگاه تلاش شد اراده دینی شرکت کنندگان تقویت شود تا زندگی آنها رنگ و بوی الهی به خود بگیرد و بنیان خانواده مستحکم بماند.

حجت‌الاسلام مهدی دهقانی افزود: سستی و ریزش استحکام خانواده‌ها می‌تواند ناشی از توجه به فرهنگ وارداتی غربی و اثرات مخرب و تأثیرگذار فضای مجازی باشد.

این کارگاه با حضور کارشناسان فرهنگی و آموزشی ادارات و عموم مردم در راستای کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی، توانمندسازی و پرورش نیروهای کارآمد در مواجه با مشکلات و نارسایی‌های زندگی برای حرکت به سمت توسعه پایدار برگزار شد تا نسبت به فراگیری آموزش‌ها و کسب مهارت‌های تخصصی زندگی اقدام مؤثر انجام شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار