کد خبر: ۱۲۳۳۵
توسط معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان انجام شد؛

برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در ایام فاطمیه

حجت‌الاسلام رضا دیلمی از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در ایام فاطمیه توسط سازمان تبلیغات استان گلستان خبر داد.
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام رضا دیلمی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهارکرد: خداوند متعال برای تربیت فرزندان سالم و صالح، مادر را انتخاب کرد و به او محبت مادرانه و شرافت مادری داد تا انسان‌های درستی را به جامعه تحویل دهد تا اجتماع را به سعادت برسانند.

وی خاطرنشان کرد: اساسا تربیت از دامن پاک مادر و جوار پدر شروع می شود و با تربیت اسلامی و صحیح، استقلال، آزادی و تعهد به مصالح کشور در وجودش پایه‌ریزی می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه اسلام، مادر را مرکز ثقل خانواده و قلب تپنده خانواده قرار داده است، گفت: اساساً جامعه‌پردازی بدون نقش مادر امکان‌پذیر نیست. امروزه نظام استکباری و استعماری تلاش می‌کند ارزش مادری را در جامعه اسلامی پایین بیاورد تا بر آنان مسلط شود.

وی ادامه داد: ایادی استکباری از طریق رسانه و تبلیغات برای انهدام خانواده و منزلت زنان، تلاش زیادی می کنند.

حجت‌الاسلام دیلمی ابراز کرد: مادر رکن تربیت و تمدن‌ساز است و مدیریت و اتصال عواطف خانوادگی و اجتماعی را برعهده دارد و همه را به تکاپو و حرکت می اندازد و این معجزه مادری و جایگاه زن است.

وی حضرت زهرا (س) را اسوه بی‌بدیل و بی‌نظیر صبر، مقاومت و زهد توصیف کرد و افزود: آن حضرت با ایجاد پیوند عواطف اجتماعی در پشتیبانی از نهضت نبوی معیارهای جاهلی را شکست و دل‌ها را به هم پیوند داد و در حمایت از حضرت علی (ع) به حرکت درآورد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: افتخار انقلاب اسلامی این است که وجدان‌های فاطمی زنان ایران اسلامی را به میدان کشاند و الگوی سوم زن را به جهانیان معرفی کرد. در نگاه اسلام، مادر همواره جریان‌ساز است و انقلاب اسلامی براساس سیره فاطمی و مبانی ناب اسلام جایگاه و منزلت والایی را برای زنان ترسیم کرده است.

وی از مادران به عنوان نخ تسبیح اتصالات اجتماعی یاد کرد و گفت: حضرت زهرا (س) در دفاع از حریم نبوت و ولایت می‌درخشد و ما این را در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و امروز در صیانت از ارزش‌ها می‌بینیم ‌و امروز دشمن همین را نشانه گرفته است.

حجت‌الاسلامی دیلمی رویکرد اصلی برنامه‌ها در ایام فاطمیه را بازخوانی سیره حضرت زهرا (س) و مادرانه‌های آن حضرت در تقویت پیوندهای اجتماعی با محوریت تبیین «معجزه مادری» عنوان کرد و افزود: در اجرای عملیات فرهنگی اجتماعی معجزه مادری از تمامی ظرفیت‌ها برای به میدان آوردن کنشگران حوزه خانواده برای تبیین معجزه مادری بهره خواهیم برد.

وی اظهار داشت کرد: در این ایام بیش از ۴۰ عنوان برنامه پیش بینی شده که شامل برپایی مجالس عزاداری به صورت محله‌محور، ترویج محافل عزاداری در قالب روضه‌های خانگی، برپایی همایش‌های عفاف و حجاب با موضوع دختران انقلاب و معجزه مادری، نشست مداحان و هیئت‌های مذهبی با موضوع جهاد تبیین، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و مواکب فاطمی، فضاسازی محیطی هدفمند، راه‌اندازی پویش حرف‌آورد با موضوع معجزه مادری، برگزاری مسابقات فرهنگی، محافل انس با قران و تلاوت تدبری، معرفی و الگوسازی مادران موفق، اعزام مبلغ و مبلغات به مدارس و محیط‌های علمی، تفسیر سوره کوثر در مساجد و اماکن مذهبی و برپایی نمایشگاه سبک زندگی فاطمی و ... است.

منبع: خبرگزاری شبستان

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار