کد خبر: ۱۲۳۵۴

دیدار مسئولان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با خانواده شهید منا

مدیرکل و جمعی از رؤسای ادارات و تشکل های تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با حضور در منزل شهید محمد رضا جلالی با خانواده این شهید منا دیدار و گفتگو کردند.
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

دیدار مسئولان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با خانواده شهید منابه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی به همراه حجت الاسلام والمسلمین مظفر رجب زاده رییس تبلیغات اسلامی تبریز با حضور در منزل شهید محمدرضا جلالی با خانواده این شهید والامقام فاجعه منا دیدار کردند.

شهید حاج محمدرضا جلالی اسفند ۱۳۵۹ در خانواده مذهبی و انقلابی در تبریز دیده به جهان گشود، در صحنه‌های دفاع از انقلاب همواره آماده بود و در فتنه آمریکایی سال ۷۸ به وسط میدان آمد و در صف مدافعان حریم انقلاب در برابر مزدوران داخلی قرار گرفت و به همراه دیگر بسیجیان مانع از تسلط فتنه جویان به دانشگاه تبریز شدند.

در سال ۸۵ ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دو فرزند به نام‌های فاطمه و مصطفی است، در فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸ نیز همچون سال ۷۸ به وسط معرکه آمد و تا پای جان بر عهد خود با انقلاب ایستاد و از حریم انقلاب دفاع کرد.

با شروع بحران سوریه امتحانی دیگر برای این رزمنده خستگی ناپذیر پیش آمد که بازهم بخوبی از پس امتحان برآمد و با آگاهی کامل و داوطلبانه به دفاع از حریم اسلام و انقلاب در سرزمین شام پرداخت و شهادت را در آنجا جستجو می‌کرد که گویا تقدیر این بود که در سرزمین منا و در کنار هزاران حاجی مظلوم شهد شهادت بنوشد.

بدلیل چهره محجوب و رابطه قوی که با جانبازان داشت در سال ۹۴ به پیشنهاد یکی از جانبازان بعنوان همراه راهی سرزمین وحی شد و در آنجا نیز لحظه‌ای آرام و قرار نداشت و با نوای ملکوتی خود مدح اهل بیت می‌کرد و به اذعان همسفرانش، تاکنون هیچ مداحی این چنین در سرزمین وحی دل‌ها را جلا نداده بود.

سرانجام بر اثر بی تدبیری و بی کفایتی رژیم سعودی در تاریخ دوم مهر ۱۳۹۴ در فاجعه منا در حالی که به حجاج یاری می‌رساند، ناپدید و به طرز نامعلومی پیکرش پس از ۱۰ روز از حادثه در یکی از چندین کانتینر حامل اجساد شهدا در جده شناسایی شد.

پیکر مطهر این شهید گرانقدر پس از ۱۱ روز و به همراه سایر شهدا به وطن بازگشت و با استقبالی کم نظیر بر دوش مردم تبریز تشییع و در گلزار شهدای وادی رحمت این شهر به خاک سپرده شد.  

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار