به همت تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری؛

مستند "کوچه ۳۲" تولید و رونمایی شد

فیلم مستند "کوچه ۳۲" به همت اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری و با همکاری حوزه هنری استان تولید و رونمایی شد.
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹

مستندبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، آیین رونمایی و اکران فیلم مستند "کوچه ۳۲" با حضور مسئولان استانی و جمعی از هنرمندان در تالار بلاغ تبلیغات اسلامی استان برگزار شد. 

این فیلم مستند که روایتی از زندگینامه طلبه جوان حجت‌الاسلام شیخ غفار رئیسی و اقدامات فرهنگی وی در یکی از محلات آسیب‌پذیر چهارمحال و بختیاری است به همت سازمان رسانه‌ای تبلیغات اسلامی استان، با همکاری حوزه هنری و مجید ابراهیمیان از هنرمندان خوش ذوق چهارمحال و بختیاری تهیه و تولید شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری در این آیین با اشاره به نقش همسران روحانیون در اقدامات فرهنگی و موثر این قشر، اظهار کرد: درحقیقت همراهی همسران روحانیون و سکونت آن‌ها در محلاتی که دارای آسیب اجتماعی هستند زمینه را برای انجام اقدامات فرهنگی در این نواحی فراهم می‌کند درحالی که نبود چنین همراهی موجب می‌شود حضور روحانیون تراز اول تنها در یک شهر مانند قم متمرکز شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: عامل ایجاد آسیب‌های اجتماعی انسان‌ها هستند درواقع این نوع آسیب یک مسئله مختص انسان است بنابراین درصورت کسب علم انسان‌شناسی راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی متفاوت خواهد شد. 

وی ادامه داد: انسان تنها موجود اجتماعی عالم خلقت نیست بلکه خداوند سایر موجودات مانند مورچه و زنبور را نیز آفریده که به صورت اجتماعی زندگی می‌کنند و در قرآن کریم نیز از این دو موجود یاد شده است اما آنچه زندگی انسان را متفاوت می‌کند دو ویژگی فکر و فرهنگ است که مختص انسان‌ها هستند و سایر موجودات از آن‌ها برخوردار نیستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری عنوان کرد: سایر موجودات مانند مورچه و زنبور از قدرت تفکر برخوردار نیستند و در وجود آن‌ها غریضه قرار دارد بنابراین امکان تحول در آن‌ها موجود نیست یعنی شیوه زندگی این موجودات از ابتدای آفرینش تغییری نداشته درمقابل انسان‌ها از نعمت تفکر بهره‌مند هستند و امکان تحول در شیوه زندگی آن‌ها وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اگر موضوعی در یک جامعه موجب تعالی افراد شود ارزش به شمار می‌آید و اگر این ارزش به صورت مکرر انجام شود به فرهنگ اجتماعی تبدیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: آسیب اجتماعی زمانی شکل می‌گیرد که ارزش‌ها در جامعه به مرور زمان ترک شوند، این آسیب‌های اجتماعی نیز تنها ویژه یک شخص یا گروه نیستند بلکه به تمامی اجتماع ضربه می‌زنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری با تاکید بر تاثیر تفکر و فرهنگ در اصلاح ضدارزش‌ها و آسیب‌های اجتماعی، یادآور شد: درحقیقت در مکانی که آسیب اجتماعی وجود دارد فرهنگ از بین رفته است بنابراین برای رفع این مشکل باید دو موضوع تفکر و فرهنگ مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در محله ۳۲ استان، بیان کرد: با بررسی این مشکلات یک طلبه که با خلقیات مردم تناسب دارد به همراه خانواده در این محله سکونت پیدا کرد و نکته قابل توجه نیز همراهی خانواده این روحانی با وی است، اثربخشی این اقدام نیز در مستند "کوچه ۳۲" به تصویر کشیده شده است.

وی با بیان اینکه مردم اعتماد بسیاری به قشر روحانیت دارند، خاطرنشان کرد: عمامه روحانیون درحقیقت پرچم دیانت راه شیعه است و تا زمانی که این پرچم وجود دارد دین اسلام و مذهب شیعه در سراسر جهان اثرگذار خواهد بود.

ارسال نظر