کد خبر: ۱۲۳۷۴
نهضت گزارش می‌دهد:

حال و هوای فاطمی در شهرستان بیجار

شهرستان بیجار از دیرباز به‌ عنوان دیار عاشقان ائمه معصومین شناخته شده و مردم در برگزاری مراسم معنوی مختلف زبانزد هستند و امسال شور و حال ایام فاطمیه در این شهر پر رنگ‌تر است.
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ برگزاری رسوم آئینی در این دیار از قدمت بسیار زیادی برخوردار است و در مراسم دینی و مذهبی جوانان بسیاری خالصانه به مهمانان مراسم دینی و مذهبی خدمت می‌کنند، ایام فاطمیه از مناسبت‌های دینی بسیار مهمی است که در شهرستان بیجار با شور و حال خاصی برگزار می‌شود، اینجا مردم کنار هم جمع می‌شوند و با برپایی مراسم عزاداری به سوگ فاطمه زهرا (س) می‌نشینند.

میان جوانان این شهر شوق وصف ناشدنی برای برگزاری برنامه‌های فاطمیه بر پاست، یکی بر سر در هیأت و منازل پرچم یا زهرا نصب می‌کند و آن یکی ایستگاه صلواتی خود را در کوچه و محله شهر به راه انداخته است.

در این میان تشکل‌های دینی و مذهبی نیز دست به کار می‌شوند تا در کنار مردمی که خودجوش پای کارند قدمی برای گرامیداشت ایام فاطمیه (س) بردارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار  اظهار داشت: مراسم ایام سوگواری حضرت زهرا (س) در تمامی مساجد و هیأت مذهبی شهرستان بیجار برگزار می‌شود و قرار است همزمان با ایام فاطمیه به همت جوانان هیئتی ۱۸ دیگ حلیم نذری پخت شود.

سعدالله جمادیان افزود: برای ترویج فرهنگ فاطمی بین نوجوانان و دانش‌آموزان بیجاری نیز بیش از ۱۰۰ گفتمان دینی و مذهبی در سطح مدارس دخترانه و پسرانه بیجار برگزار خواهد شد.

وی از حضرت زهرا (س) به عنوان الگویی بی‌نظیر برای بانوان جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های موجود برای شناساندن ویژگی‌های بارز این بانوی بزرگ بین مردم تلاش کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار، شجاعت و صبوری حضرت زهرا (س) را از ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا (س) دانست و بیان داشت: نگرش فاطمی باید در جامعه نهادینه شود که این نگرش باعث تربیت نسلی فاطمی و ولایی خواهد شد.

اجتماع عظیم فاطمیون در بیجار برگزار می‌شود

رئیس کانون مداحان شهرستان بیجار نیز اظهار داشت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اجتماع عظیم فاطمیون در بیجار برگزار خواهد شد.

مهدی فرجی افزود: در صورت مساعد بودن هوا این اجتماع در میدان فاضل گروسی و در صورت برودت هوا در حسینیه شهر برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری بیش از ۱۰۰ روضه خانگی خبر داد و گفت: همزمان با ایام فاطمیه بیش از ۱۰۰ محفل روضه خانگی با حضور بانوان در منازل برگزار خواهد شد.

رئیس کانون مداحان شهرستان بیجار عنوان کرد: در طول ایام فاطمیه بیش از ۱۰۰ مراسم عزاداری در روستاها و پنج برنامه شاخص و محوری در سطح شهر بیجار برگزار می‌شود.

فعالیت ۱۱۰ هیأت مذهبی کردستان در ایام فاطمیه

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان نیز  اظهار داشت: در دهه دوم فاطمیه ۱۱۰ هیئت مذهبی در سطح استان بین یک تا پنج شب برنامه عزاداری و سوگواری اجرا خواهند کرد.

مظفر آئینی افزود: همچنین تعداد ۲۵ ایستگاه صلواتی در سطح استان برپا خواهد شد که در این ایستگاه‌ها غذای گرم و چای و خرما در بین عزاداران فاطمی توزیع خواهد شد.

وی همچنین از ساخت خانه‌های گلی کوچه بن هاشم در شهر قروه خبر داد و بیان داشت: علاوه بر مبلغین ثابت چهل مبلغ از شهر قم نیز به استان اعزام می‌شوند.

آئینی همچنین از برپایی دستجات عزاداری خبر داد و گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا دستجات عزاداری در شهرهای قروه، سریش آباد، دلیران، بیجار، یاسوکند و توپ آغاج برگزار می‌شود.

رئیس شورای هیأت مذهبی استان کردستان تاکید کرد: اجتماع عظیم فاطمیون نیز در شهرهای بیجار، قروه و سریش‌آباد با حضور پرشور مردم عزادار برگزار خواهد شد.

وی اعلام کرد: همچنین اجتماع بانوان فاطمی در حسینیه سپاه شهر قروه جهت ابراز همدردی با کودکان غزه و فلسطین برگزار می‌شود.

اینجا در شهرستان بیجار، مردم روضه‌های خانگی برپا می‌کنند و در برنامه‌های سالروز شهادت این بانوی بزرگوار شرکت می‌کنند، مادران و کودکان و پدران و نوجوانان در این شهر هر کسی از برنامه‌های عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) سهمی دارد و هر کدام به گونه‌ای پای کارند اما نقش هیأت‌ها، تشکل‌های دینی، مداحان و بانوان هیأتی در این ایام پررنگ‌تر است.

از ایستگاه صلواتی گرفته تا برگزاری عزاداری‌ها، مدیحه‌سرایی‌ها و سیاه‌پوش کردن فضای شهر همگی در این شهر نمود دارد و زندگی سراسر پر نعمت و ملکوتی این بانوی بزرگوار اسلام به ویژه در پاکدامنی، حجاب، صداقت و درستکاری برای همه الگو است.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار