کد خبر: ۱۲۳۷۹
دکتر سید محمدمهدی بحرالعلوم:

قرآن مراتبی دارد و افق دید ما باید همان قله باشد

مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم گفت: شروع حفظ قرآن کریم باید از مراتب پایین شروع شود و در مسیر آموزش روش‌ها را طوری جلو برده شود که متعلمین به قله نزدیک شوند.
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، دکتر سید محمدمهدی بحرالعلوم، مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم در نشست با اعضای کمیته فنی حفظ و هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی و ممتحنین حفظ عمومی قرآن کریم استان خراسان شمالی اظهار کرد: حفظ قرآن کریم با انس و تدبر در آن هیچ زاویه‌ای ندارد و مقام معظم رهبری همان حفظی که با تدبر همراه است را مطلوب می‌داند لذا باید مجموعه‌های قرآنی برای رسیدن به این نقطه تلاش مضاعف داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که حفظ همراه با تدبر در قرآن یک اصل است افزود: باید بدانیم که حتی صحبت کردن‌ها و اعتقادات باید مبتنی بر قرآن باشد و این جز آشنایی با آموزه‌های قرآنی و تدبر درآیات آن به دست نمی‌آید.

مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم تصریح کرد: راه درست این است که مردم را به میدان بیاوریم و مسیر مطلوب و قله را به آن‌ها نشان دهیم و دستاوردهای حفظ قرآن و تدبر درآیات را برای آن‌ها ملموس کنیم و این امکان‌پذیر است و با جهاد تبیین و روایت گری ممکن خواهد شد.

وی بابیان این‌ که حفظ موضوعی یک جریان پیوسته‌ای است که با کمک مجموعه‌های مردمی می‌توان آن را پیش ببرد، افزود: طرح حفظ موضوعی قرآنی «مستورا» که در ماه رمضان به‌صورت جدی‌تری پیگیری می‌شود باید در فضاهای عمومی جامعه ازجمله جلسات خانگی، جلسات جزء خوانی، مساجد و بقاع متبرکه اجرا شود تا لذتِ انس و همراهی با قرآن در بدنه جامعه تزریق شود.

گفتنی است طرح حفظ موضوعی قرآن کریم «مستورا» باهدف گفتمان‌شناسی و حفظ موضوعی قرآن کریم در دستور کار ادارات امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی قرارگرفته است و در مؤسسات و مراکز قرآنی در حال اجرا است.

در راستای اجرای این طرح، ۱۲ آیه موضوعی قرآن کریم با مقتضیات روز جامعه انتخاب‌شده و در قالب یک کتابچه چاپ‌شده که در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد و در پایان دوره در صورت کسب امتیاز لازم، گواهینامه به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار