کد خبر: ۱۲۴۲۱
حجت الاسلام دانشمند:

موفقیت هیئات به شلوغی نیست بلکه دشمن‌شناسی هیئتیان مهم است

کارشناس مسائل دینی گفت: فلسفه برپایی هیأت دشمن‌شناسی و تطبیق حوادث روز با خط‌کش تاریخ است.
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

موفقیت هیئات به شلوغی نیست بلکه دشمن‌شناسی هیئتیان مهم است

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام مهدی دانشمند پیش از ظهر پنج‌شنبه در دوره معرفت و مهارت‌افزایی هیأت، تشکل‌های دینی، سمن و مجموعه‌های مردم نهاد در آوردگاه تمدنی اظهار کرد: با نگاهی به تاریخ درمی‌یابیم که اولین هیأت برای سیدالشهدا (ع) توسط حضرت ام البنین (س) برپا شد که بنی امیه در آن زمان از این موضوع بسیار هراس داشت و تصمیم به حذف و ترور گرفت.

وی تاکید کرد: طبق روایات، حضرت ام البنین (س) به شهادت رسیدند و باید در تقویم کشور تذکر داده شود که ننویسند وفات و باید شهادت قید شود و در این مورد حق این بانو ادا نشده است.

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه برپایی هیأت به همت این بانو بوده و خود ایشان هم ذکر مصیبت می‌خواندند، گفت: حتی در روایت آمده که در قبرستان بقیع این بانو مبدع شبیه‌خوانی بوده است و در قبرستان آن را اجرا می‌کرد.

وی با اشاره به اهداف برپایی هیأت تصریح کرد: در کتاب‌هایی که در این زمینه به کتابت درآمده‌اند، فلسفه برپایی هیأت را دشمن‌شناسی و تطبیق حوادث روز با خط‌کش تاریخ قبل بیان کردند.

حجت الاسلام دانشمند با بیان اینکه تقابل جبهه حق و باطل در هر دوره زمانی وجود دارد، گفت: حتی در زمان حضور مصلح جهانی یعنی صاحب الزمان (عج) هم جنگ نور و ظلمت و علم و جهل باقی خواهد ماند.

وی افزود: تا زنده هستیم در حال جنگ هستیم و جبهه حق مظهر امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است.

کارشناس مسائل دینی گفت: مسجدی که فقط در آن نماز بخوانند، صهیونیست بر آن تسلط خواهد داشت و شهید حاج قاسم سلیمانی خروجی فاطمیه و حضرت زهرا (س) است که حضرت زهرا (س) مدافع ولایت بود و زندگی ایشان درس است.

وی با بیان اینکه زمانی در هیأت به وظیفه خود عمل کرده‌ایم که مخاطبان آن هیأت اهداف امام حسین (ع) و یزید را شناخته باشند و بدانند که باید چه فعالیتی انجام دهند، گفت: موفقیت هیأت به شلوغی آن نیست بلکه باید اخلاص و وحدت را از دست نداد و بدانید که هرجا دعوا هست خدا نیست.

ارسال نظر