کد خبر: ۱۲۵۰۴

گفتمان معجزه مادری در سنندج برگزار شد

گفتمان معجزه مادری با حضور مادران در ناحیه منفصل شهری نایسر از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج برگزار شد.
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

گفتمان معجزه مادری در سنندج برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام هادی محمد خواه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در این گفتمان با اشاره به زندگی حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: ام ابیها (س) به عنوان برترین زنان جهان سیده النساء العالمین از خلقت آدم تا پایان جهان است که بیان گر درجۀ ایمان ایشان است و در قرآن کریم نیز به مقام و جایگاه ایشان اشاره شده است.

حجت‌الاسلام محمد خواه عنوان کرد: آموزه‌های رفتاری و اخلاقی حضرت زهرا (س) در طول زندگی کوتاهی که داشتند، برترین درس‌های رسیدن به سعادت دنیوی و خروی را به انسان می‌آموزد.

در ادامه لادن نصری، کارشناس قضایی دادگستری ضمن اشاره به زندگی پر از فراز و نشیب حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: درس‌هایی که ام ابی‌ها (س) در زمینۀ ایمان و اخلاص، ساده زیستی و زهد، ایثار، عدالت، حجاب و عفاف، صداقت، ادب، ولایت مداری و ایفای نقش دختر و همسری نمونه دارند انسان را در همۀابعاد زندگی از رهنمون هایش سیراب می‌کند.

وی افزود: انسجام و الفت اجتماعی در جامعه اسلامی پیامد معجزه مادری است و در اسلام حضرت زهرا (س) محور خانواده است.

نصری با اشاره به حدیث کساء افزود: آنچه در حدیث کسا مشاهده می‌شود که مادر یعنی حضرت صدیقه کبری (س) محور است بنابراین نکته قابل توجه این است که معجزه مادری حضرت زهرا (س) نقطه تعالی و اوج زنان مسلمان است.

این کارشناس در ادامه عنوان کرد: محیط امن خانواده بهترین جایگاه برای حضور دختران است و امنیت و محبت از سوی والدین از اساسی‌ترین نیاز اصلی دختران جامعه امروزی است.

نصری اظهار کرد: با توجه به اینکه دشمن هدفش دختران و زنان جامعه و تخریب فرهنگی است باید سعی شود از زندگی پیامبران و اولیاء گرامی در زندگی الگوگیری شود.

وی از پوشش جامعه اسلامی به عنوان ارزش نام برد و افزود: زنان در جامعه اسلامی می‌توانند با پوشش مناسب در جامعه در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، دینی و قرآنی گام‌های بلندی بردارند.

گفتنی است این گفتمان در با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از مادران دارای دختر نوجوان و جوان در مسجد امام شافعی ناحیه منفصل شهری نایسر برگزار شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار