مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

مصباح یزدی و شهید سلیمانی دو شخصیت مهم گفتمانی و عملیاتی در کشور هستند

حجت الاسلام طاهری با اشاره به لزوم استفاده از تصاویر مشترک علامه مصباح یزدی و حاج قاسم سلیمانی در ایام ارتحال و شهادت این دو شخصیت مهم، گفت: جریان‌های خارجی و معاند نسبت به علامه مصباح یزدی از منظر اندیشه و نسبت به حاج قاسم سلیمانی به لحاظ عملیاتی بغض و کینه‌ دارند.
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

علامه مصباح یزدی و شهید حاج قاسم سلیمانی دو شخصیت مهم گفتمانی و عملیاتی در کشور به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست ستاد بزرگداشت سومین سالگرد علامه مصباح یزدی در استان چهار محال و بختیاری برگزار شد.

مقرر است دی ماه سال جاری مراسمات بزرگداشت سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی به صورت ویژه و همزمان با ایام شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در چهارمحال و بختیاری برگزار شود.

در این نشست پیشنهاد شد شهرداری و سایر مجموعه‌های فرهنگی در چهارمحال و بختیاری برای فضاسازی شهری در ایام ارتحال علامه مصباح یزدی و شهید حاج قاسم سلیمانی از تصاویر این دو شخصیت بزرگوار انقلاب اسلامی در کنار یکدیگر استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری در این نشست با اشاره به شخصیت والای علامه مصباح یزدی، اظهار کرد: ایشان دارای ویژگی‌های مهمی مانند تشخیص دقیق، بصیرت، روشنگری و... بودند که همین امر موجب تمایز ایشان از سایر جریان‌های سیاسی بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: جریان‌های خارجی و معاند نسبت به علامه مصباح یزدی از منظر اندیشه و نسبت به حاج قاسم سلیمانی به لحاظ عملیاتی بغض و کینه‌هایی داشتند که البته امروز نیز همچنان این بغض‌ها پا برجا است.

وی با اشاره به لزوم استفاده از تصاویر مشترک علامه مصباح یزدی و حاج قاسم سلیمانی در ایام ارتحال و شهادت این دو شخصیت مهم، ادامه داد: انقلاب اسلامی دارای دو بعد گفتمانی و عملیاتی است هیچ شخصیتی به اندازه علامه مصباح یزدی بعد گفتمانی را تحلیل کرده باشد یا نسبت به نرم‌افزار انقلاب اسلامی و بسط علوم انسانی اهتمام داشته باشد.

حجت‌الاسلامی والمسلمین طاهری با اشاره به اینکه روز ارتحال علامه مصباح یزدی به عنوان روز علوم انسانی نامگذاری شده است، عنوان کرد: می‌توان در این روز یک کرسی با عنوان علوم انسانی اسلامی برای تحلیل علوم انسانی متناسب با انقلاب اسلامی برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: شخصیت والای علامه مصباح یزدی دارای یک بعد بصیرتی و سیاسی بودند که باید تبیین و معرفی شود و در این زمینه معاونت سیاسی و شبکه هادیان سیاسی سپاه قمربنی هاشم (ع)، حلقه صالحین، بسیج دانشجویی و... می‌توانند ورود پیدا کنند.

وی تصریح کرد: علامه مصباح یزدی از لحاظ شبکه‌سازی، تشکیلات و توجه به تربیت نیروی انسانی برای نظام جمهوری اسلامی ایران شخصیت بسیاری قوی و مهمی داشتند بنابراین تشکل‌های دانشجویی می‌توانند به این بعد از شخصیت ایشان بپردازند همچنین با توجه به نزدیک بودن ایام انتخابات می‌توان با استفاده از تشکل‌ها و احزاب سیاسی به تبیین بعد سیاسی و جریان‌شناسی شخصیت علامه مصباح یزدی پرداخت.

حجت‌الاسلامی والمسلمین طاهری خاطرنشان کرد: درحال حاضر بانوان و موضوعات مربوط به این قشر از جامعه اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد، علامه مصباح یزدی نیز در یکی از کتب خود به مباحث مربوط به بانوان، حضرت صدیقه کبری (س) و شبهات حوزه بانوان پرداخته است بنابراین می‌توان با محوریت قرار دادن این کتاب به بصیرت‌افزایی در این حوزه پرداخته شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار