کد خبر: ۱۲۷۵۵
نشر بین الملل | به قلم محمد کفاش منتشر شد

«عملیات سیا پس از انقلاب» روایتی تکان‌دهنده از دخالت‌های آمریکا در ایران

«عملیات سیا پس از انقلاب» روایتی از چهار دهه فعالیت سازمان جاسوسی آمریکا در ایران است که نشر بین الملل آن را روانه بازار کرده است.
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱

به گزارش روابط عمومی سازمان تبليغات اسلامی، «عملیات سیا پس ازانقلاب» به قلم محمد کفاش روایتی مستند از سازمان جاسوسی آمریکا است که در طول چهار دهه در ایران فعالیت کرده است. این کتاب به اتفاق‌های مهمی از جمله کودتای ۲۸ مرداد، تسخیر لانه جاسوسی، جنگ ایران و عراق، پرونده هسته‌ای ایران و اعتراضات اجتماعی اخیر می‌پردازد. او برای نگارش این کتاب بیش از چهارصد منبع فارسی و لاتین را بررسی کرده است. کفاش با استفاده از اسناد منتشر شده نفوذ سیا در ایران را بررسی کرده است.  کتاب عملیات سیا  اول تابستان ۱۴۰۲ باشمارگان ۱۰۰۰ در ۸۰۸ صفحه توسط شرکت چاپ نشر بین الملل به چاپ رسیده است.

در بخشی از کتاب آمده است:«ساعات پژوهشی بسیاری از من گرفت؛ اما انتخاب و علاقه ام در واکاوی و کنکاش روابط فی مابین آمریکا و ایران و به ویژه ابعاد امنیتی و جاسوسی این تقابل، انگیزه‌ام را برای یافتن اطلاعات بیشتر، صد چندان  می‌کرد. این رویکرد مرا با خواندن  کتاب‌های بسیاری در ارتباط با شکل‌گیری سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی در آمریکا قبل از جنگ‌های جهانی و تاسیس آژانـس اطلاعات مرکزی آمریکا در گیر و دار جنگ دوم جهانی همراه ساخت و شناخت تاریخ مفیدی از ایـن سازمان، زمینه را برای نگاشتن مواجهه و مداخله سازمان سیا در سرزمین ایران آن هم پس از انقلاب اسلامی که فصل تازه‌ای در هویت یابی ملی در این سرزمین رقم خورد را فراهم ساخت. شاید بتوان بخشی از روش‌های سازمان سیا وعملکرد آن در جهان کنونی را  در جمله ریچارد کراسمان سیاست‌مدار انگلیسی کشف کرد.»

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار