کد خبر: ۱۳۴۰۶
دانشگاه سوره | در مراسم رونمايی از محصول چندرسانه‌ای دوره آموزشی «روایت رمان نویسان» مطرح شد؛

تلاش برای تولید محتوای بومی با اولویت متون آموزشی

آیین رونمایی از محصول چندرسانه‌ای دوره آموزشی «روایت رمان نویسان» در دانشگاه سوره برگزار شد.
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، در مراسمی با حضور محمدرضا سرشار، نویسنده و شهریار زرشناس، پژوهشگر، از محصول چندرسانه‌ای دوره آموزشی «روایت رمان نویسان» و چهار جلد کتاب «آشنایی با آرا متفکران درباره هنر» اثر محمد مدد پور رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم محمدحسین ساعی، رئیس دانشگاه سوره گفت: این دانشگاه محلی برای تربیت نیروها و نخبگان انقلاب اسلامی است. یکی از حوزه‌هایی که به‌صورت جدی با آن مواجه هستیم و برای ما به‌عنوان مسئله مطرح است حوزه محتوا به‌ویژه در زمینه‌های آموزشی است.

وی افزود: در بحث تولید و انتخاب محتوای دقیق باید استادان و دانشجویان صالحی داشته باشیم و چنانچه متون دقیقی انتخاب نکنیم تمام زحمات و تلاش‌هایی که متحمل می‌شویم بی‌فایده خواهد بود. بسیاری از کتاب‌هایی که اکنون با آنها سروکار داریم و آموزش می‌دهیم ازجمله در تاریخ هنر کتاب‌هایی است که در یک فضای تمدنی دیگری نوشته شدند و اثرات ناخودآگاه آنها در یک‌روند درازمدت بر استاد و دانشجوی ما تأثیر می‌گذارد و سبب تغییر در ماهیت و هویت ما می‌شود.

رئیس دانشگاه سوره از ایجاد مسیرهای جدیدی برای تولید محتوای بومی با اولویت متون آموزشی خبر داد و گفت: اقداماتی در حال انجام است تا به خروجی‌های مهم و مطلوب برسیم. بنده امیدوارم تا سه سال آینده بتوانیم برخی از این محتواها و کتاب‌ها را منتشر کنیم.

ساعی، همچنین تشکیل سلسله کارگاه‌های رمان نویسان را یک نقطه خاص برای دانشگاه سوره عنوان کرد که با تلاش شهريار زرشناس محقق شده است. او بابیان اینکه بیش از 80 جلسه کارگاه نقد کتاب رمان نویسان برگزارشده است گفت: این شیوه هم به لحاظ جنس محتوایی که دارد و نوع ورودی‌ها در تاریخ بعد از مشروطه ایران یک مسئله کاملاً منحصربه‌فرد است؛ طوری‌که تمام کسانی که در حوزه نقد ادبی تا به امروز کار می‌کردند فاصله معناداری با مباحثی از این نوع دارند.

وی با اشاره به‌ضرورت انتشار نسخه‌های چندزبانه از کتاب‌های مدد پور و آثار زرشناس اظهار کرد: این کتاب‌ها و کارگاه‌ها یک منبع جدی و تأمل‌برانگیز در حوزه علمی خود در سطح جهان محسوب می‌شوند که به اعتقاد بنده می‌توان آنها را در مرزهای دانش بین‌المللی مطرح کرد. در هیچ کجای دنیا از این نوع آثار را نمی‌توانیم پیدا کنیم درنتیجه باید برای نشر آنها به زبان‌های انگلیسی و فرانسه تدبیری بیندیشیم.

گفتنی است؛ آیین رونمایی از محصول چندرسانه‌ای دوره آموزشی روایت رمان نویسان «فصل اول بالزاک» و رونمایی از چاپ چهارم کتاب‌های محمد مدد پور، شانزدهم دی‌ماه در سالن دکتر عطار زاده دانشگاه سوره برگزار شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار