کد خبر: ۱۳۵۸۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

نام‌نویسی در مراسم اعتکاف خراسان جنوبی ۵۰ درصد افزایش یافت

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: تعداد ثبت نام کنندگان در مراسم اعتکاف امسال نسبت به سال قبل ۵۰ درصد در استان افزایش یافت که یک رکود در اعتکاف محسوب می‌شود.
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حجت سالاری‌مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو روابط عمومی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۵ هزار و ۵۵۸ نفر برای شرکت در مراسم اعتکاف استان نام‌نویسی کرده‌اند.

وی بابیان اینکه امسال ۳۰۵ مسجد برای مراسم اعتکاف آماده‌شده است گفت: از مجموع ۵۵ مسجد در بیرجند حداقل ۳۰ مسجد محوری پذیرای جمعیت بین ۳۰۰ تا ۶۵۰ نفر معتکف خواهند بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به استقبال و نقش جوانان و نوجوانان در اعتکاف، تصریح کرد: استقبال چشمگیر دانش آموزان باعث شده ۲۶ مسجد در سطح استان به اعتکاف دانش‌آموزی اختصاص یابد و ثبت‌نام اعتکاف ۲ مرحله تمدید شود.

وی ادامه داد: ظرفیت مساجد دانش‌آموزی تکمیل‌شده ولی همچنان متقاضی برای ثبت‌نام دانش‌آموزی زیاد است به‌اندازه‌ای که در صورت فراهم بودن شرایط مساجد دیگر برای اعتکاف، سه مسجد دیگر را می‌توان به اعتکاف دانش‌آموزی اختصاص داد ولی به دلیل آماده نبودن مساجد این امکان وجود ندارد.

حجت‌الاسلام سالاری عنوان کرد: از ویژگی‌های اعتکاف دانش‌آموزی امسال مشارکت دانش آموزان در مدیریت اعتکاف از مرحله آماده‌سازی مساجد، برنامه‌ریزی برنامه‌های اعتکاف تا اجراست.

وی بابیان اینکه برای اعتکاف امسال برنامه‌های متنوع و کاربردی پیش‌بینی‌شده است، یادآور شد: برنامه‌ها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده تا معتکفان به برنامه‌های عبادی و استراحت خودشان برسند و خستگی و مزاحمت برای آنان نداشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: این برنامه‌ها در ۲ بخش عمومی برای همه معتکفان مانند بیان احکام اعتکاف، سخنرانی‌های اخلاقی و بخش تخصصی، یعنی متناسب با جنسیت، سن و گروه‌های هدف پیش‌بینی‌شده است.

وی اضافه کرد: برای دانش‌آموزان برنامه‌هایی مانند بازی‌های مفرح و آموزنده، پخش فیلم‌های آموزشی و تفریحی، برنامه‌ها و سخنرانی‌های انگیزشی، برنامه‌های ویژه معتکفان بخش «مادر و فرزند» برای مادران و فرزندانشان به‌صورت ویژه طراحی‌شده است.

وی ادامه داد: همچنین جلسات پرسش و پاسخ برای دانش‌آموزان و دانشجویان از دیگر برنامه‌ها پیش‌بینی‌شده در این مراسم معنوی است.

حجت‌الاسلام سالاری هزینه ثبت‌نام اولیه برای هر فرد و مشارکت سه‌روزه در اعتکاف را سه میلیون ریال اعلام کرد و افزود: برخی مساجد استان با کمک خیران این هزینه را رایگان یا کمتر تعیین کرده‌اند و همچنین برخی مساجد محدوده سنی را مدنظر قرار داده‌اند.

وی بابیان اینکه از اساتید و مبلغان توانمند کشوری و استانی برای حضور در مراسم اعتکاف دعوت‌شده است، یادآور شد: حدود ۴۰ مبلغ ویژه دانش‌آموزی از قم و مشهد و ۴۰۰ مبلغ بومی به‌صورت ویژه حضور و فعالیت دارند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار