کد خبر: ۱۳۶۰۱
حجت الاسلام شرنجانی تشریح کرد:

نقش و مسئولیت هیات مذهبی بانوان در تحقق خانواده فاطمی

جلسه هماهنگی و سازماندهی هیئت‌های مذهبی بانوان شهرستان همدان برگزار شد.
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

نقش و مسئولیت هیات مذهبی بانوان در تحقق خانواده فاطمیبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام شرنجانی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان در جلسه‌ای که با حضور مسئول هیئت‌های مذهبی بانوان و مسئول کانون مداحان خواهر شهرستان برگزار شد بر لزوم شناسایی و ثبت هیئات حسینی و ارائه خدمات مورد نیاز به هیئات بانوان تاکید کرد.

در این جلسه حجت الاسلام مهدی شرنجانی  بر لزوم ساماندهی و نظارت بر هیئات مذهبی تاکید داشت و گفت: هیات‌های مذهبی خواهران که ظرفیت‌های عظیمی را دارند  باید بروزسانی شده و در موضوعات ان بیش از پیش فعال عمل کنند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان افزود:مشارکت زنان در عزاداری‌ها بیشتر جنبه حاشیه‌ای داشته و امروزه زنان نقش محوری و کانونی تری را به عهده گرفته اند و فعالیت‌های جدیدی در ساماندهی، مدیریت، طراحی و برنامه ریزی در اجرای مراسم عزاداری و نظارت بر نحوه عزاداری ایفا می‌کنند.

وی افزود: نکته مهم این است که بانوان در همه عرصه‌ها در هیئت‌ها، محافل و جلسات خانگی نقش‌آفرینی‌های خوبی داشته‌اند و امید است با استقبال گسترده بانوان در رشته‌ها و محور‌های مختلف مهرواره هوای نو، حرکت رو به جلو و تأثیرگذاری‌های خوبی در عرصه فرهنگ دینی شاهد باشیم.

حجت الاسلام شرنجانی اظهار داشت: در شرایط کنونی جامعه، بانوان می‌توانند بسیار اثر گذار و شایسته عمل نمایند و از ظرفیت هیات بانوان و بانوان مداحان در راستای تعظیم شعائر استفاده کرد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان افزود: با توجه به نقش بسیار پررنگ و تأثیر گذار زنان در جامعه به طور طبیعی گرایش بانوان به عرصه‌های مختلف به ویژه مسائل مذهبی نیز بیشتر است و به همین علت، همیشه ظرفیت‌های بسیاری نیز در این هیت‌های مذهبی برای بهره برداری وجود داشته و دارد.

وی از بانوان خواست تا با الگوگیری از زندگی حضرت فاطمه سلام‌الله علی‌ها جامعه را به سمت تمدن نوین اسلامی سوق دهند و با این قافله بزرگ همراه شوند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار