حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری تصریح کرد؛

اقدامات تبلیغی گروهی از اهمیت بالایی برخودار است

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت اقدامات تبلیغی گروهی، گفت: این شیوه تبلیغی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار دارد و ایشان در بیانات خود به این موضوع اشاره داشتند اساس کار اداره تبلیغات اسلامی است. 
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری در آیین معارفه مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خانمیرزا با بیان اینکه میزان فعالیت مدیران به تعداد عملکرد نیست بلکه به میزان تاثیر آن‌ها بستگی دارد، اظهار کرد: کار موثر یعنی زمانی که مردم وارد میدان شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: گاهی تبیلغ یعنی مفاهیمی را به مردم و جامعه انتقال دهیم درواقع تبلیغ ضرورتا تبیین نیست؛ امروزه و در گام دوم انقلاب اسلامی تبیین از اولویت بالایی برخوردار است و اگر تبیین رخ ندهد ما در یک فضای تبلیغی مسموم که توسط جریان مقابل انقلاب اسلامی شکل گرفته دچار مشکل خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین مسئله امروز کشور تبیین است، ادامه داد: در بزرگ‌ترین انقلاب‌هایی که در جهان رخ داده تنها چهار درصد از مردم مشارکت داشته‌اند بنابراین با حضور این میزان از مردم در میدان جامعه دچار تحول خواهد شد، اما برای تبیین باید تمامی افراد جامعه مشارکت داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری با بیان اینکه آنچه پیامبر اکرم (ص) در اواخر عمر خود به مسلمانان آموزش دادند تبلیغ‌های گروهی و کاروانی است، عنوان کرد: این شیوه تبلیغی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار دارد و ایشان در بیانات خود به این موضوع اشاره داشتند اساس کار اداره تبلیغات اسلامی است.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) در بخشی از سخنان خود به این موضوع اشاره داشتند که "جنگ تحمیلی برای ما کارخانه انسان‌سازی بود" و این سخن اهمیت پرورش انسان‌های بزرگی همچون شهیدان خرازی، باکری و... را نمایان می‌کند؛ امروز و در فضایی که دشمنان یک هجمه جدی فرهنگی علیه کشور راه‌اندازی کرده‌اند لازم است مساجد به سنگر، میز خدمت و کارخانه‌های انسان‌سازی تبدیل شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بانوان از جمله مهم‌ترین اعضای جامعه امروز هستند، تصریح کرد: نوجوانان ۱۲ تا ۱۶ سال نیز از دیگر بخش‌های بسیار مهم در جامعه محسوب می‌شوند که مرکز ویژه‌ای برای انجام امور فرهنگی برای این قشر وجود ندارد البته آموزش و پرورش اقدامات بسیار مهمی داشته، اما لازم است اقدامات فرهنگی به صورت ویژه دنبال شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری یادآور شد: نکته قابل توجه این است که برای تبیین انقلاب اسلامی تمامی افراد جامعه باید وارد میدان شده و مشارکت داشته باشند.

استقرار اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان خانمیرزا اتفاق بسیار مهمی است

در ادامه حجت‌الاسلام حسین‌پور، امام جمعه شهرستان خانمیرزا اظهار کرد: اداره تبلیغات اسلامی متصدی امور دینی و معنوی در جامعه است و به تبلیغ دین، ارزش‌های دینی، باورها، اعتقادات و... می‌پردازد و استقرار این اداره در شهرستان خانمیرزا اتفاق بسیار مهمی است.

وی با اشاره به زحمات و پیگیری‌هایی که برای افتتاح اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان خانمیرزا صورت گرفت، افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری همچنین فرماندار شهرستان خانمیرزا در این امر نقش بسیار موثری داشتند.

شهرستان خانمیرزا از ظرفیت‌های بالای فرهنگی برخوردار است

حجت‌الاسلام ایمان خالدی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خانمیرزا نیز در این آیین اظهار کرد: این شهرستان از ظرفیت بسیار بالایی برخودار است و در این منطقه تشکل‌های مذهبی، مداحان، بانوان و... با ظرفیت‌های مطلوبی وجود دارد که می‌توان به خوبی از آن‌ها بهره‌مند شد.

وی افزود: در شهرستان خانمیرزا تشکل‌های مذهبی بسیار خوبی وجود دارند، اما متاسفانه این تشکل‌ها به صورت گمنام به فعالیت می‌پردازند چراکه ساماندهی خوبی در این زمینه انجام نشده، اما درصورت تحقق این ساماندهی اتفاقات بسیار خوشایندی در شهرستان رقم خواهد خورد.

خالدی ادامه داد: امیدواریم با همکاری سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها مانند سپاه پاسداران، آموزش و پرورش و... اقدامات موثری در حوزه فرهنگی انجام دهیم و با کار میدانی و جهادی خدمات ارزنده‌ای به مردم این شهرستان ارائه کنیم.

در حوزه فرهنگی کمبود‌هایی در شهرستان خانمیرزا وجود دارد

در پایان یدالله خالدی، فرماندار شهرستان خانمیرزا با اشاره به اینکه شهرستان خانمیرزا حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۷۸ شهید گلگون کفن را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، اظهار کرد: این شهرستان دارای مردمانی ولایت‌مدار، ساده زیست، شهیدپرور و انقلابی است.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده در شهرستان خانمیرزا، افزود: برای مثال در دو روستای پرجمعیت شهرستان شورایی جهت رسیدگی به مسائل و مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف تشکیل شده است، اما با توجه به جمعیت بالای این شهرستان همچنان در حوزه فرهنگی کمبود‌هایی وجود دارد.

فرماندار شهرستان خانمیرزا ادامه داد: با توجه به اهمیت بالای موضوعات فرهنگی باید اقدامات بسیار مهم و موثری در این حوزه انجام شود که امید است با استقرار اداره تبلیغات اسلامی در این شهرستان این امر محقق شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار