کد خبر: ۱۳۶۷۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:

وقتی موضوع جهاد تبیین از حنجره رهبر معظم انقلاب شنیده شد، وظیفه‌ای مهم بر دوش همگان است

حجت الاسلام ارتقایی در جمع ستایشگران استان گفت: با بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع مداحان و ذاکرین وظیفه این قشر و جامعه مداحان بیش از پیش خطیر و سنگین‌تر است.
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳

وقتی موضوع جهاد تبیین از حنجره نائب امام زمان (عجل) شنیده شد وظیفه‌ای مهم بر دوش همگان استبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام مهدی ارتقایی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان درسومین  گردهمایی ستایشگران اهل بیت علیه السلام ضمن تبریک سالروز با سعادت مولود کعبه مولی الموحدین، امیرالمؤمنین علی علیه السلام ابتدا سخنان، تشبیه امیرالمؤمنین علیه‌السلام به سورۀ توحید اشاره داشت و افروز: حضرت رسول (ص) فرمودند علی جان! مثل تو در میان این مردم مثل سوره " قل هو الله احد " است. هر کس سه بار این سوره را بخواند، مثل کسی است که تمام قرآن را خوانده است.

حجت الاسلام مهدی ارتقایی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران سومین گردهمایی ستایشگران گفت: با بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع مداحان و ذاکرین وظیفه این قشر و جامعه مداحان بیش از پیش خطیر و سنگین تر است چرا که حضرت آقا فرمودند: امروز بار جهاد تبیین بر دوش شما مداحان اهل‌بیت است.

وی افزود: وقتی موضوع جهاد تبیین از زبان رهبر معظم انقلاب شنیده شد، وظیفه‌ای مهم بر دوش همگان قرار دارد و باید توجه داشت که تبیین را در کنار این‌ها و در سایه‌سار بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دید و گرنه هرگز نگاهمان جامع و کامل نخواهد بود. تبیین مقدمه تحول و اصلاح و دیگر مسائل مهم کشور است، چراکه با تبیین مردم دلگرم شده و آگاهانه در جهت رشد انقلاب و کشور قدم بر خواهند داشت و بیانیه گام دوم هم‌افق نگاه ما را به سمت قله‌ها مشخص می‌کند.

حجت الاسلام ارتقایی با بیان اینکه مداحان و مرثیه سرایان در مجالس مذهبی به دغدغه های مقام معظم رهبری توجه داشته باشند، افزود: در حرکت عظیم جهاد تبیین باید به نقطه جبهه سازی و سپس جریان سازی و درنهایت قله رفیع همگان سازی برسیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار کرد: تمامی تشکل های دینی و مجامع مذهبی مخصوصا مداحان و مسئولین هیات مذهبی می بایست رسالت اصلی خود را دقیق اخذ و تبیین کنند. هیئت فراگیرترین رسانه‌ی فکری‌فرهنگی شیعه‌ست و طبق آمار حدود نیمی از مردم کشور با این نهاد مقدس ارتباط مستقیم دارند و باید برنامه مدون و راهبردی دقیقی اتخاذ شود.

وی در خصوص جایگاه مداحی در بین مجامع دینی و همسو همچون تبیین جایگاه کانون مداحان و شعرای آیینی، بسیج مداحان، جامعه ایمانی مشعر و بنیاد دعبل خزائی گفت: این مجموعه ها باید در کنار همفکری و مشارکت در برنامه ها و پرهیز از هرگونه موازی کاری از تمامی ظرفیت برای ارتقاء سطح دانش و تعالی مداحان استفاده کنند و به استعدادیابی توجه ویژه داشته باشند و آموزش و توانمندسازی مداحان نیز باید به صورت ویژه مدنظر این قرار گیرد.

حجت الاسلام ارتقایی خصوصیات مداحی که در کلام رهبری نیزبیان فرمودند که هنر مداحی جزو مهمترین بخشهای قدرت نرم جامعه دانستند افزود:مداحی اهل بیت، جایگاه خیلی بالایی است، هم مقام بالایی دارد و هم تأثیر زیادی در جامعه و ذهن مردم دارد. باید تشخیص داده شود که چه کسی مداح است، مقدّمات کار مداحی او چیست، چه مقدار شعر می‌داند، چه میزان به آیات و روایات تسلط دارد و توانی ارائه به مستمع دارد. این خصوصیات را باید مرکزی عهده‌دار شود.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی تبیین دست آورد های انقلاب برای قشر جوان را با اهمیت دانست و گفت:  نسل جوان در تیررس دشمنان قرار داشته و دشمن قصد دارد با تبلیغات سوء مسوولان کشور و نظام را ناکارآمد نشان دهد ولی باید این را بداند که این نسل دنبال روی شهدایی هستند که از خونشان برای پاسداری از کشورشان گذشته اند و اکنون نیز در سنگر این نظام با تمام اهداف آرمانی آن جانانه دفاع خواهند کرد.

در پایان اظهار بیان کرد: امسال یکی از رویداداهای مهم پیش رو در کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است، این انتخابات بسیار مهم  و هجمه‌های دشمن از ماه‌ها قبل انتخابات آغاز شده و نقش بی‌بدیل همه مجموعه های فرهنگی دینی وابسته به سازمان تبلیغات که مستقیم با مردم در ارتباط می باشند مهم و اثر گذار است. آن هم در ایام پرمناسبت پیشِ‌رو می‌تواند تعیین‌کننده باشد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار