حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی تصریح کرد:

رشد صد در صدی معتکفین در چهارمحال و بختیاری نسبت به سال گذشته

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: به لطف الهی امسال شاهد رشد صد در صدی معتکفین در استان بودیم همچنین مساجد استان که پایگاه برگزاری مراسم معنوی اعتکاف هستند نیز رشد ۱۰ درصدی داشتند.
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم کاظمی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مراسم پر فیض و برکت اعتکاف امسال در استان با استقبال بسیار خوبی به ویژه از سوی جوانان و نوجوانان مواجه شد.

وی افزود: به لطف الهی امسال شاهد رشد صد در صدی معتکفین در چهارمحال و بختیاری بودیم همچنین مساجد استان که پایگاه برگزاری مراسم معنوی اعتکاف هستند نیز رشد ۱۰ درصدی داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی ادامه داد: رشد آمار معتکفین در سال جاری نشانه‌ای از این است که نواجوانان و جوانان از بن مایه ایمانی بسیاری قوی برخوردار هستند و این فرض که بین نسل جدید و نسل قدیم فاصله و شکاف ایجاد شده گمانه‌ای ناصحیح است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: نسل جوان امروز همچون گذشته و بلکه بسیار قوی‌تر با ارزش‌ها و آرمان‌های دینی و انقلابی مانوس هستند و در مواقعی که باید این موضوع را به مرحله بروز و ظهور می‌رسانند.

وی با اشاره به تفاوت مراسم معنوی اعتکاف با سایر مناسک دینی، اضافه کرد: اعتکاف از جنس خودداری و کف نفس است بنابراین وقتی نوجوانی وارد این مراسم معنوی می‌شود نشان می‌دهد از یک استعداد، ظرفیت و آمادگی ویژه برخوردار است تا سه روز اعمال خاصی را به جا آورده و از محرمات ویژه‌ای نیز پرهیز کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی تاکید کرد: استقبال بالای جوانان و نوجوانان از مراسم پر فیض و برکت اعتکاف نشان داد دهه هشتادی و نودی‌های امروز بسیار آماده و برخوردار از بن مایه‌های معنوی و ایمانی هستند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: امسال در مراسم معنوی اعتکاف از حضور مبلغین و مبلغات درون و بیرون استانی و حتی بین‌المللی بهره‌مند شدیم و تبیین احکام، معارف و مسائل بصیرتی و معنوی برای معتکفین انجام شد بنابراین می‌توان گفت کیفیت این مراسم معنوی در سال جاری نیز نسبت به سال گذشته ارتقا پیدا کرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار