کد خبر: ۱۳۷۵۸
حجت الاسلام ارتقایی خبر داد:

پایان اعتکاف بیش از ۱۵ هزار نفر در استان همدان

آیین معنوی اعتکاف از ۱۳ تا ۱۵ ماه مبارک رجب مشهور به ایام‌البیض، همزمان با سراسر کشور در مساجد استان همدان با حضور ۱۵ هزار معتکف به پایان رسید.
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹

پایان اعتکاف بیش از ۱۵ هزار نفر در استان همدانبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام مهدی ارتقایی مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان ضمن قدر دانی از دست اندرکاران در این مراسم معنوی که با استقبال مردم به ویژه جوانان دارالمومنین همدان مواجه شد، گقت: الحمدالله امسال بیش از ۱۵ هزار معتکف در ۱۱۴ مسجد استان همدان به راز و نیاز با معبود مشغول شدند که جمعیت قابل توجه‌ای از این متعکفین قشر جوان دهه هشتادی و نودی بودن که با اخلاص و علقه سه روز را در کنار بزرگتر‌ها به عبادت و معنویات سپری کردند.

وی با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف سال ۱۴۰۲ با شعار سراسری، «اعتکاف، معنویت تمدن‌ساز» برگزار می‌شود که ا ز منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تاکید ایشان به این امر در بیانیه گام دوم انقلاب گرفته شده است، افزود: تمدن سازی زیرساخت و زمینه ساز ظهوراست و این حضور گسترده مردمی مخصوصا نسل جوان و مهم در مراسم معنوی اعتکاف عاملی است تا  جامعه آمادگی لازم را برای زمینه ظهور کسب کنند.

مراسم معنوی اعتکاف از پنج شنبه هفته گذشته آغاز شد و با اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و مذهبی تا غروب شنبه ادامه داشت.
پاسخ به شبهات، جهاد تبیین، همگام با انقلاب، دستاورد‌های کشور‌های اسلامی، مهدویت، حق و حقوق زنان، ازدیاد جمعیت و تاریخ اسلام از جمله برنامه‌های اعتکاف امسال بود.

حجت الاسلام ارتقایی تصریح کرد: مراسم اعتکاف امسال با رویکرد توجه جدی به نسل جوان و با حضور جوانان، دانشجویان، هنر آموزان، دانش آموزان، و بخش‌های خانواده همچون اعتکاف مادر فرزندی، پدر فرزند نیز طراحی و اجرا شد.

اعتکاف ایام البیض همه ساله از سحرگاه ۱۳ رجب و به مدت سه روز در مساجد با حضور قشر‌های مختلف مردم برگزار می‌شود.
قرائت قرآن کریم، توبه و استغفار، نماز شب، غسل کردن، زیارت امام حسین (ع)، خواندن نماز سلمان، خواندن ۴ رکعت نماز با دو سلام و انجام اعمال ام داود از جمله اعمال اعتکاف است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار