کد خبر: ۱۳۸۵۲
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:

امسال بیش از ۲۱ هزار نفر در سراسر استان گلستان معتکف شدند

حجت الاسلام رضا دیلمی با بیان اینکه امسال بیش از ۲۱ هزار نفر در سراسر استان گلستان معتکف شدند، گفت: اعتکاف یک معنویت تمدن‌ساز است.
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام رضا دیلمی در گفتگویی به حضور گسترده مردم استان گلستان در مراسم معنوی اعتکاف امسال خبر داد و افزود: آخرین آمار معتکفین در استان، حاکی از استقبال بی سابقه و کم نظیر مردم در این سلوک توحیدی است و این سندی گویا و مهم از معنویت و نگاه مومنانه مردم عزیز استان به خودسازی، باور‌های دینی و اخلاقی و کسب فضیلت‌ها و ارزش‌هاست.

وی افزود: امسال ۲۱ هزار و سیصد و نود و دو نفر در ۲۵۲ مسجد سراسر استان معتکف شدند در حالی که سال گذشته، آمار معتکفین، ۱۳ هزار و ششصد نفر در ۱۸۸ مسجد بود.

قائم مقام اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: امسال همچنین اعتکاف نوجوانی با حضور کم نظیر ۹ نه هزار نوجوان، رشد حدود سه برابری نسبت به سال گذشته داشت.

وی در افزود: ماه رجب، شعبان و ماه مبارک رمضان، آغاز فصل بندگی و بهترین فرصت برای بازگشت انسان به خویشتن و تطهیر روح و جان انسان از تعلقات دنیوی است.

حجت الاسلام دیلمی اظهار داشت: برگزاری مراسم اعتکاف زمینه‌ای برای زیست جمعی مومنانه و سلوک توحیدی است این که انسان در بهترین ایام، بهترین اعمال را در بهترین و مقدس‌ترین مکان انجام دهد، تفکر، تهجد، توسل، روزه، نماز و عبادت و خلوت با حی سبحان از ثمرات حضور در این مراسم معنوی است.

وی بیان کرد: اعتکاف یک معنویت تمدن‌ساز است که روح امید را به زندگی انسان معنا می‌بخشد و باعث نشاط روحی و سلامت اجتماعی می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در پایان ضمن تقدیر از همه تشکل‌های دینی و انقلابی، نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف امسال تصریح نمود: مراسم معنوی اعتکاف با برنامه‌های متنوع اعم از معرفتی، بصیرتی، فرهنگی و ... در قالب ۶ کمیته راهبری و در اجرا به صورت مردمی برگزار گردید.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار