حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر خبر داد؛

اعزام فعالین قرآنی چهارمحال و بختیاری به شهر مقدس قم

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعزام ۱۲۰ نفر از فعالان قرآنی چهارمحال و بختیاری به شهر مقدس قم، گفت: این افراد پس از اعزام به قم در گعده قرآنی زندگی با آیه‌ها که در دارالقرآن حضرت علامه طباطبایی برگزار می‌شود شرکت خواهند داشت.
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم درحال انجام است تا در ماه مبارک رمضان طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در استان برگزار شود.

وی با بیان اینکه طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان با محوریت ۳۰ آیه نورانی برگزار خواهد شد، افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح درگیر شدن بخش اعظمی از جامعه با موضوعات و معارف قرآنی است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نکته بسیار مهم این است که باید تمامی ظرفیت‌های موجود در استان اعم از فرهنگی، اجتماعی و قرآنی به کار گرفته شوند تا برنامه‌ای با کیفیت بالا و در شان قرآن کریم برگزار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر عنوان کرد: مقرر است پیش از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان نشست‌های تبیینی عملیات رمضان با عنوان "گعده‌های قرآنی زندگی با آیه‌ها" در دو سطح  استانی و شهرستانی برگزار شوند.

وی با اشاره به اعزام ۱۲۰ نفر از فعالان قرآنی چهارمحال و بختیاری به شهر مقدس قم، اضافه کرد: این افراد از برگزارکنندگان جلسات قرآنی، نخبگان دانشگاهی، معلمان دغدغه‌مند قرآنی، مبلغین شاخص استانی و اساتید گفتمانی هستند که پس از اعزام به قم در گعده قرآنی زندگی با آیه‌ها که در دارالقرآن حضرت علامه طباطبایی برگزار می‌شود شرکت خواهند داشت.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری انگیزه‌بخشی به فعالان قرآنی استان را یکی از اهداف اعزام این افراد به قم و حضور در گعده قرآنی زندگی با آیه‌ها برشمرد و گفت: در این گعده افراد فرصت بهره‌مندی از معارف قرآن را کسب می‌کنند همچنین مقرر است در این برنامه عملیات ماه رمضان برای شرکت‌کنندگان تبیین شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر تصریح کرد: بهره‌مندی مخاطبان از فضای قرآنی و معنوی متفاوت و ویژه همچنین استفاده از معارف قرآن کریم از جمله مهم‌ترین رویکرد‌های برگزاری گعده قرآنی زندگی با آیه‌ها در شهر مقدس قم به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه حداکثر ظرفیت‌های موجود در شهر قم برای برگزاری گعده قرآنی زندگی با آیه‌ها در دارالقرآن علامه طباطبایی به کار گرفته شده است، یادآور شد: در این مراسم اساتید بزرگوار و علمای شاخصی نظیر آیت‌الله عابدینی، آیت‌الله ملکی و حجت‌الاسلام والمسلمین همتیان حضور خواهند داشت.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: روز چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه فعالان قرآنی استان نشستی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده، ولی فقیه در استان خواهند داشت و پس از آن حرکت به سوی شهر مقدس قم آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر با بیان اینکه فعالان قرآنی چهارمحال و بختیاری روز‌های پنج‌شنبه و جمعه در شهر مقدس قم حضور خواهند داشت، افزود: در پایان این سفر افراد با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه (س) متعهد می‌شوند توان خود را در راستای پررنگ شدن نقش قرآن کریم در ماه مبارک رمضان همچنین کیفی شدن فضای معارف و تدبر در قرآن به کار بگیرند.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری نیز گعده‌های قرآنی زندگی با آیه‌ها برگزار خواهند شد و در این برنامه‌ها فعالین قرآنی، مدیران مراکز قرآنی، مدیران کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، هیأت امنای مساجد و مبلغین حضور خواهند داشت.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها جهت اجرای عملیات ماه مبارک رمضان از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین مقرر است نشستی نیز با حضور خبرنگاران، مدیران کانال‌ها و گروه‌های فضای مجازی و درمجموع فعالین رسانه‌ای برگزار شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار