کد خبر: ۱۳۸۹۴
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

کرسی‌های آزاداندیشی در ۱۶ دبیرستان دخترانه بیرجند برگزار شد

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در ۱۶ دبیرستان دخترانه در شهرستان بیرجند خبر داد.
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قناعت، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفتگو با روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: پاسخ به شبهات و سؤالات نوجوانان و جوانان یکی از مهم‌ترین اهدافی است که در حوزه فرهنگی به دنبال آن هستیم.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: در این راستا، در گام اول جلسات تبیینی به‌صورت پرسش و پاسخ در مدارس برگزار کردیم.

وی بیان کرد: این طرح به مدت یک هفته با همکاری اداره آموزش‌وپرورش شهرستان بیرجند در ۱۶ دبیرستان دخترانه، مقطع اول و دوم این شهرستان، در قالب جلسات تبیینی پرسش و پاسخ برگزار شد و به سؤالات دانش آموزان در موضوعات اعتقادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی توسط حجت‌الاسلام صابری تولایی پاسخ داده شد.

حجت‌الاسلام قناعت ادامه داد: بیشتر سؤالات دانش آموزان در حوزه اعتقادی و سیاسی و در بخش اجتماعی نیز پیرامون روابط دختران و پسران و همچنین اغتشاشات سال گذشته بود که به آن پاسخ داده شد.

وی با بیان اینکه در طول این مدت بیش از دو هزار سؤال مطرح‌شده توسط دانش آموزان دبیرستانی شهر بیرجند جمع‌آوری‌شده تا در مطالعات پژوهشی مورداستفاده قرار گیرد افزود: واحد فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی در نظر دارد، پس از بررسی‌های لازم توسط کارشناسان، پاسخ مبسوط و دقیقی به موضوعات مطرح‌شده دانش آموزان، ارائه شود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: با عنایت به اینکه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی بازخورد‌های بسیار خوبی از طرف مدیران، معاونین پرورشی و دانش آموزان داشته است و درخواست‌هایی از سوی مدارس استان مبنی بر برگزاری جلسات پرسش و پاسخ تبیینی با حضور یک استاد متبحر و کارشناس نیز شده است، اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد برگزاری هر چه بیشتر این نوع کرسی‌های آزاداندیشی در مدارس و حتی در دانشگاه‌های استان باشیم.

ارسال نظر