حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری تصریح کرد؛

لزوم و اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات 

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات خود تاکید بسیاری بر موضوع جهادتبیین داشتند، گفت: حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات یک امر مهم و ضروری به شمار می‌آید.
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در جمع فعالان سیاسی استان اظهار کرد: جهاد تبیین و فعالیت در این عرصه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات خود تاکید بسیاری بر موضوع جهادتبیین داشتند، اضافه کرد: حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات یک امر مهم و ضروری به شمار می‌آید. 

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به موضوع کارآمدی نظام‌ها و دیدگاه‌های موجود در این زمینه، افزود: سه دیدگاه مشهور درخصوص ملاک‌های کارآمدی یک نظام وجود دارد که یکی از این ملاک‌ها کارآمدی مبتنی بر رضایت مردم است در این مدل میزان کارآمدی یک نظام به میزان رضایت مردم از آن نظام بستگی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: براساس دیدگاه دوم رضایت مردم ضرورتا ملاکی برای تشخیص کارآمدی یک نظام نیست چراکه رضایت مردم می‌تواند تحت تاثیر برخی عوامل قرار بگیرد، براساس این نظریه که مدلی نظام‌وار به شمار می‌آید اگر ورودی و خروجی ساختار‌های نظام هماهنگ باشند بیانگر کارآمدی نظام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری عنوان کرد: عنوان دیدگاه سوم در حوزه کارآمدی یک نظام نظریه توفیق است که براساس آن دیدگاه‌های رضایت و نظام‌وار ملاک مناسبی برای شناسایی کارآمدی یک نظام نیستند.

وی اضافه کرد: براساس نظریه توفیق برای ارزیابی کارآمدی یک نظام لازم است شعار‌های اولیه آن نظام شناسایی و بررسی شود چه میزان از این شعار‌ها تحقق پیدا کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به دیدگاه چهارم درمورد کارآمدی یک نظام، تصریح کرد: عنوان این دیدگاه نظریه حرکت است یعنی برای دریافتن میزان کارآمدی یک نظام باید حرکت خواص و افراد موثر جامعه درجهت تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های مبتنی بر مبانی قرآنی و ارزش‌های دینی بررسی شوند همچنین فعال و محرک بودن نظام‌ها در این دیدگاه از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری یادآور شد: محرک بودن یکی از ویژگی‌های مهم انقلاب اسلامی بود و اگر امروز بخواهیم میزان کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران را بررسی کنیم می‌توانیم همین ویژگی را مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی با اشاره به یکی از تعریف‌های مشهور کارآمدی نظام‌ها، بیان کرد: این تعریف اعتقاد دارد میزان استفاده از ظرفیت‌ها منهای موانع نشان از کارآمدی نظام است، اما اگر میزان استفاده از ظرفیت‌ها به علاوه توان و تلاش برای رفع موانع جایگزین آن شود تعریف صحیح‌تری از ملاک‌های یک نظام کارآمد شکل می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: نباید میزان کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران براساس اندیشه‌های غربی مانند جاده‌سازی، ساخت راه‌آهن و... سنجیده شود چراکه این موضوعات تطابقی با مبانی امام راحل (ره) ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری خاطرنشان کرد: میزان کارآمدی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران نباید براساس مسائل مادی ارزیابی شود درحقیقت میزان سرمایه‌های انسانی تربیت شده در انقلاب اسلامی بیانگر کارآمدی این نظام هستند.

امیدآفرینی یکی از ضروریات کشور است

در ادامه محسن حسین میرزایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: کسانی که احساس خدمت کردند برای رقابت در عرصه انتخابات قدم گذاشته‌اند و باید در این زمینه با همفکری و همدلی حرکت کنند.

وی با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین، افزود: جهاد تبیین وظیفه‌ای همگانی است و بیان ظرفیت‌ها و کار‌های بزرگ نظام اسلامی امروز یکی از ضرورت‌ها به شمار می‌آید.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امیدآفرینی و امیدافزایی یکی از موضوعات بسیار مهم در کشور است و بیان پیشرفت‌های کشور نیز موجب افرایش سطح امید در جامعه می‌شود. 

حسین‌میرزایی با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات، خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات سالم و به دور از تخریب بسیار مهم است چراکه اخلاق در هر حوزه‌ای زمینه پیروزی را فراهم می‌کند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار