در چهارمحال و بختیاری؛

اختتامیه دور اول و افتتاحیه دور جدید طرح ولایت برگزار شد

آیین اختتامیه دوره اول و افتتاحیه دوره جدید طرح ولایت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، شامگاه سه‌شنبه آیین اختتامیه دوره اول و افتتاحیه دوره جدید طرح ولایت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم کاظمی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در دفتر حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم کاظمی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در این آیین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دانشجویان طرح ولایت در سال ۱۳۷۸، اظهار کرد: ایشان در بخشی از بیانات خود می‌فرمایند: "اهمیت کار شما و این طرح ولایت و این زحمات در این جا است که شما با آگاهی وارد عرصه حیات اجتماعی خود در دوران جوانی می‌شوید؛ این معرفت‌ها و آگاهی‌ها چیز خیلی عظیمی است و باید این طرح فراگیر شود. "

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه فرمایشات خود تاکید می‌کنند "یک علت عمده که از این انقلاب می‌ترسند این است که این انقلاب یک تفکر صحیح، تعریف شده و متکی بر یک جهانبینی صحیح و یک تلقی مستدل از آفرینش عالم دارد و براساس این مجموعه هر فردی می‌داند در کجای دنیا و راه قرار دارد و به سمت کدام هدف حرکت می‌کند. "

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز دوره جدید طرح ولایت، ادامه داد: برادران کلاس معرفت‌شناسی را هفته گذشته پشت سر گذاشتند در هفته جاری نیز کلاس خداشناسی همچنین کلاس معرفت‌شناسی بانوان برگزار می‌شود.

معلمی رسالتی نبوی است

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ولایت در مفهوم حقیقی به معنای تفکر واقعی توحید، گرایش حقیقی به خدای یکتا، تذهیب و خودسازی است که این مفهوم باید به درستی درک شود.

وی با تاکید بر اینکه معلمی رسالتی نبوی است، افزود: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان درحقیقت برای رسالتی بزرگ آماده می‌شوند که این رسالت نیز بدون تهذیب محقق نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پیامبر اکرم (ع) ۴۰ سال در غار حرا به تهذیب و عبادت پرداخت درحالی که ایشان از گوهر عصمت الهی برخوردار بودند و این موارد از جمله ضروریات حرفه معلمی به شمار می‌آیند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام عنوان کرد: بروز هرگونه غفلت در این عرصه مهم فرصت نقش‌آفرینی در آینده را از ما خواهد گرفت و آموزش نیز با مباحث فسادانگیز تبدیل می‌شود.

وی اضافه کرد: امام صادق (ع) در حدیثی سه چیز را موجب هلاکت انسان معرفی می‌کنند که اولین آن‌ها نیز عهدشکنی با ولایت است همچنین ایشان در حدیث دوم می‌فرمایند "خدا لعنت کند طلا و نقره را، هیچ کس این‌ها را دوست ندارد مگر اینکه از جنس آن‌ها باشد" و این یعنی کسی که از جنس طلا و نقره است می‌تواند دین را از بین ببرد و یا به تعبیر دیگر چنین افرادی با عنوان دین‌مداری ارزش‌های دینی را زیر پا می‌گذارند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که عرصه‌های اجتماعی مانند اشتغال، وحدت، تولید، خدمت به مردم و خدمت به والدین از جمله موضوعات مهم در دین هستند درحقیقت زمانی که از دین سخن گفته می‌شود مقصود تنها نماز خواندن و روزه گرفتن نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به نزدیک بودن زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، یادآور شد: انتخابات یکی از عرصه‌های مهم اجتماعی است که قوت‌بخشی به جامعه را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه امروز حرکتی برای تقویت اسلام و از میدان خارج شدن شر شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: روز یازدهم اسفندماه یوم‌الله است چراکه در این روز امت اسلام برای تقویت دین خدا در صحنه حضور خواهند داشت.

لازم به ذکر است در پایان این آیین گواهی پایان دوره به افراد شرکت‌کننده در طرح ولایت اعطا شد.

ارسال نظر