حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر:

ماه مبارک رمضان فرصتی برای افزایش مخاطبان قرآن کریم است

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ماه رمضان ماهی بسیار پر برکت است و باید در این ماه نورانی برای توسعه مخاطبان قرآن تلاش شود.
۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در نشست با فعالین قرآنی استان اظهار کرد: آیت‌الله عابدینی در بخشی از سخنان خود به این موضوع اشاره دارند که "قرآن زنده است و هر آن چیزی که زنده باشد اهل گفتگو است".

وی افزود: منظور از سخن گفتن قرآن کریم این نیست که قرآن درحال سخنرانی برای افراد است بلکه مقصود این است که قرآن کریم با افراد گفتگو چهره به چهره دارد و اگر فردی قصد دارد در این گفتگو دو نفره مطالب را به خوبی درک کند باید به نیت خود توجه عمیقی داشته باشد درحقیقت داشتن نیت عمیق به فرد کمک می‌کند مطالب عمیقی نیز دریافت کند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ماه مبارک رمضان اوج نوکری افراد برای قرآن کریم است و اگر در این فرصت به درستی تدبیر قرآن را دریافت کنیم اهل تدبر خواهیم بود همچنین اگر گفتگو با قرآن کریم عمیق شود نوکری ما نیز عمیق و خالصانه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر عنوان کرد: ماه رمضان سال ۱۴۴۵ بستر هم‌افزایی ملی برای خدمت‌گذاری به قرآن کریم فراهم شده است تا به این ترتیب مردم جامعه اسلامی با هر نگاه، اندیشه و فکری با آیه‌های قرآن کریم آشنا و زندگی آن‌ها نورانی شود.

وی اضافه کرد: طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان با پنج فراز، ۳۰ آیه و سه بخش با پنج موضوع ایمان، توحید، نبوت، ولایت و معاد اجرا خواهد شد همچنین ۲۰ آیه اعتقادی مکمل این آیات نیز برای افرادی که قصد دارند ارتباط بیشتری با این کتاب آسمانی برقرار کنند معرفی شده است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در راستای اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان و شرکت تمامی اقشار جامعه در این طرح محصولاتی مانند پیک کودکان، کتابچه‌های حفظ آیات، جزوات و انواع محصولات چند رسانه‌ای برای استفاده در فضای مجازی آماده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر با اشاره به نقش مراکز و فعالین قرآنی در اجرای طرح زندگی با آیه‌ها، یادآور شد: با توجه به اینکه این افراد در بطن جامعه حضور داشته و با مردم ارتباط مناسبی دارند باید تلاش کنند این طرح را به خوبی برای افراد جامعه تبیین کرده و با استفاده از انواع برنامه‌های تبیینی، تبلیغی و ترویجی افراد را با طرح زندگی با آیه‌ها آشنا و آن‌ها را به حفظ آیات تشویق کنند.

وی با بیان اینکه اهدای گواهی‌نامه و جوایز به افراد شرکت‌کننده در طرح زندگی با آیه‌ها در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: حفظ موضوعی قرآن کریم یکی از موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است چراکه حفظ عمومی و تخصصی برای برخی افراد مشکل است، اما حفظ موضوعی برای تمامی اشخاص قابل انجام است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد شهدای گرانقدر کشور در جلسات خانگی قرآن کریم و اهل بیت (ع) تربیت شدند، افزود: زندگی با آیه‌ها طرحی چهار ساله است که در ماه مبارک رمضان و حفظ ۳۰ آیه اعتقادی آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر خاطرنشان کرد: پس از پایان ماه مبارک رمضان باید عید فطر اهل قرآن متفاوت از سایرین باشد چراکه ماه رمضان ماهی بسیار پر برکت است و باید در جهت توسعه مخاطبان قرآن تلاش شود.

ارسال نظر