کد خبر: ۱۴۳۶۴
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان خبر داد:

برگزاری آزمون‌های ورودی تربیت مدرس و تربیت معلم تجوید قرآن کریم در استان همدان

رضا فرهادی مژده رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: پس از ۲ ماه اطلاع رسانی و تبلیغ و ثبت نام از علاقمندان، آزمون ورودی دوره‌های تربیت مدرس و تربیت معلم تجوید قرآن کریم همزمان در کلیه شهرستان‌های استان همدان برگزار شد.
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷

برگزاری آزمون‌های ورودی تربیت مدرس و تربیت معلم تجوید قرآن کریم در استان همدان

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، رضا فرهادی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: پس از ۲ ماه اطلاع رسانی و تبلیغ و ثبت نام از علاقمندان، آزمون ورودی دوره‌های تربیت مدرس و تربیت معلم تجوید قرآن کریم همزمان در کلیه شهرستان‌های استان همدان برگزار شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار داشت: مقرر است، دوره تربیت مدرس تجوید با حضور استاد مهدی قره شیخلو در اسفند ماه آغاز شود. اساتید دوره تربیت معلم تجوید نیز استانی خواهند بود.

رضا فرهادی در خصوص آموزش قرآن در تمامی مقاطع و آثار برکات گفت: از نظر من افرادی که اطلاعات بیشتری درباره قرآن داشته باشند؛ در تفسیر آیات برای همگان شایسته خواهند بود. اولین گام در این خصوص ساده و روان خوانی قرآن است؛ در مراحل بعد بهره‌مندی از ترجمه‌های قرآنی، تسلط به زبان عربی، مراجعه به روایات پیامبر و امامان؛ هم‌چنین انجام تطبیق و عمل به آن‌ها است، تا بتوانند از تفاسیر مختلف استفاده کنند.

وی اظهار کرد: خداوند می‌فرماید: ما قرآن را برای همه مردم نازل کردیم و خطاب خداوند به «ناس» یعنی مردم است؛ بنابراین قرآن فرامینی دارد که همه‌ی مردم از این عبارت ساده متوجه حقیقت وجودی این کتاب خواهند شد و باید آن را در زندگی خود به اجرا در آورند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار