کد خبر: ۱۴۳۹۷
۱۴ اسفند| حجت‌الاسلام قمی در نشست مجازی تبیین طرح ملی «مسطورا» 

‌می‌شود قرآن به متن زندگیِ ما خصوصا نوجوانان و دانش‌آموزان بیاید

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برای آن که قرآن در متن زندگی ما قرار گیرد، باید اجرای طرح‌هایی مانند «مسطورا» به ماه رمضان ختم نشده و با متانت در طول سال ادامه یابد.  
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹

به گزارش روابط‌ عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در جلسه‌ای که به صورت مجازی (وبينار) با حضور مدیران مدارس متوسطه سراسر کشور برای تبیین طرح ملی قرآنی «مسطورا» برگزار شد، اظهار کرد: مسئله‌ی کانونی در اهتمام دسته جمعی و اجرای طرح «مسطورا»، توجه به مضامین و مفاهیم پایه‌ی زندگی‌ساز قرآن، در متن فعالیت و زندگی همه‌ی علاقه‌مندان به کتاب آسمانی به خصوص دانش‌آموزان است. 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: تلاش بر آن است كه برای جرعه‌ای از مفاهیم و نور قرآن بنوشیم و برای انس با قرآن بکوشیم و خود را مخاطب قرآن ببینیم. در اجرای این طرح، برای نوجوانان آموزش و پرورش محور است و دیگر نهادها مکمل هستند. 

حجت‌الاسلام قمی اظهار کرد: دانش‌آموزان باید بتوانند آیات قرآن را به مرور فرابگیرند و با حرف حساب آن آشنا شوند همچنین علاقه‌مندان به مرور زمان بتوانند سطر به سطر آیات کلیدی را حفظ کنند؛ لذا اجرای طرح «مسطورا» نبايد به ماه رمضان محدود شود.  

رئیس شورای توسعه‌ی فرهنگ قرآنی با بيان آن كه قرآن ابزار هدایت نیست بلكه، این کتاب، خود نور و هدایت است. اگر انس و قرابتی برقرار شود، می‌توان تحول‌آفرینی کتاب خدا را در تار و پود زندگی زندگی مشاهده کرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار