حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر تصریح کرد:

به کارگیری تمامی ظرفیت‌های موجود برای اجرای هرچه بهتر طرح مسطورا

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: برای هرچه بهتر اجرا شدن طرح مسطورا تمامی ظرفیت‌های موجود به کار گرفته شده است.
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: تمامی ما نسبت به قرآن و ارزش‌های دینی خود وظایفی برعهده داریم.

وی افزود: این اداره در طول سال اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی را در دستور کار دارد، اما اوج این فعالیت‌ها مربوط به ماه مبارک رمضان است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سال‌های گذشته در ایام ماه مبارک رمضان طرح‌های متنوعی با توجه به ظرفیت موجود در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شد، اما در ماه رمضان ۱۴۴۵ طرحی اجرا خواهد شد که با تمامی سال‌های گذشته متفاوت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان امسال یک طرح هم‌افزایی ملی کلید خورده و تمامی نهادها، ادارات، سازمان‌ها و... در اجرای این طرح همکاری دارند و مقرر است در یک جهت‌دهی کاملا هماهنگ و همسو طرح قرآنی مسطورا اجرا و معارف قرآن کریم نشر داده شوند تا به این ترتیب عموم مردم جامعه با این معارف نورانی مواجه شوند.

وی با بیان اینکه مسطورا به معنای عجین شدن سطر به سطر زندگی انسان‌ها با قرآن کریم است، اضافه کرد: قرآن کتاب زندگی‌ساز است یعنی برای تمامی شئون زندگی انسان برنامه، دستور و راهنمایی دارد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در طرح مسطورا حدود ۱۵۰ آیه از قرآن کریم براساس اندیشه‌های امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و علامه طباطبایی استخراج شده که این آیات علاوه‌بر زندگی‌ساز بودن مورد مراجعه، ارجاع و اشاره بیش از حد این شخصیت‌های بزرگوار هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر یادآور شد: طرح تبیین، تفسیر و حفظ ۱۵۰ آیه ذکر شده در مدت ۳ تا ۴ سال انجام خواهد شد، اما ۳۰ آیه از این آیات طی ماه مبارک رمضان و در قالب طرح مسطورا تلاوت، تفسیر، تبیین و حفظ می‌شوند که هر یک از این آیات نورانی نیز ناظر به جزء قرآن کریم در همان روز است.

وی بیان کرد: در گام نخست طرح مسطورا رساندن معارف قرآن کریم به گوش حداکثر افراد جامعه مدنظر است؛ در چهارمحال و بختیاری نیز پیش‌بینی می‌شود این آیات نورانی از طرق مختلف مانند فضای مجازی، رسانه، تلویزیون، مساجد، مدارس و... به گوش حداقل ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر برسد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: برای هرچه بهتر اجرا شدن طرح مسطورا تمامی ظرفیت‌های موجود به کار گرفته شده است برای مثال کلیپ‌های نوجوانان، بیان تمثیلات، پویانمایی، پیک نوروزی ویژه کودکان و طراحی پویش زندگی با آیه‌ها تنها بخشی از اقدامات انجام شده در این راستا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر با اشاره به جزئیات پویش زندگی با آیه‌ها، ادامه داد: تمامی افرادی که در اجرای طرح مسطورا مشارکت دارند می‌توانند با ارسال عدد ۵ به سامانه ۳۰۰۰۱۹۲۶ به این پویش پیوندند که به صورات روزانه نیز به پنج نفر از افراد شرکت‌کننده در این پویش هدایایی اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به گام دوم طرح زندگی با آیه‌ها، عنوان کرد: پیش‌بینی شده حدود ۶۰ هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری به آموختن نکات تبیینی و فراگیری بیشتر آیات الهی تمایل داشته باشند که این امر نیز در بستر جلساتی که با حضور مربیان قرآنی و مبلغان برگزار می‌شود همچنین با استفاده از کتب درنظر گرفته شده انجام خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: هدف‌گذاری صورت گرفته در گام سوم طرح مسطورا این است که حدود ۶ هزار نفر از مردم استان آیات درنظر گرفته شده در این طرح را حفظ کنند البته تعداد آیات حفظ شده به خود افراد بستگی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر تصریح کرد: در گام چهارم طرح مسطورا نیز این هدف دنبال می‌شود که در ماه مبارک رمضان حدود ۲۰۰۰ نفر انسان کنشگر و فعال قرآنی تربیت شود و در گام بعدی طرح زندگی با آیه‌ها که ویژه سه ماه تابستان است از ظرفیت این افراد استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: یک بعد طرح ملی مسطورا و درمجموع تمامی طرح‌های فرهنگی مربوط به محتوا، برنامه‌ریزی و هماهنگی است، اما بعد دیگر این اقدامات که اهمیت بسیاری نیز دارد ضریب رسانه‌ای آن‌ها است بنابراین از رسانه‌ها انتظار داریم با تولید محتوا درخصوص طرح مسطورا، رساندن پیام این طرح به حداکثر تعداد مخاطبان با استفاده از بهترین قلم و انتشار گسترده پویش زندگی با آیه‌ها به اجرای هرچه بهتر این طرح کمک کنند.

ارسال نظر