کد خبر: ۱۵۰۵۷
سازمان سینمایی سوره |‌ به مناسبت نوروز رخ داد؛

نمایش آثار سینمایی حوزه هنری در تلویزیون

آثار برجسته سازمان سینمایی سوره همزمان با نوروز رمضانی امسال، به آنتن صدا و سیما رسید.
۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، شبکه‌های تلویزیونی در ماه مبارک رمضان بستر پخش فیلم‌های سینمایی تولید شده در سازمان سینمایی سوره بودند؛ آثار فاخری که پیش از این در جشنواره‌های مختلف فیلم درخشیده و هنگام پخش در سینما هم سهم زیادی از گیشه را به خود اختصاص دادند و حالا به مناسبت همزمانی ماه مبارک رمضان با نوروز امسال، به آنتن شبکه‌های تلویزیونی راه یافتند. همچنین آثار و تولیداتی که به مناسبت این نوروز رمضانی و برای شبکه‌های تلویزیونی تولید شده بود هم به پخش رسید که در ادامه نگاهی اجمالی به شناسنامه این آثار می‌اندازیم.

ضد
فیلم سینمایی «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی با روایتی از ترور شهید بهشتی، دوشنبه ۱۳ فروردین ماه و درست یک روز پس از روز جمهوری اسلامی از شبکه یک سیما روی آنتن رفت.

نمایش آثار سینمایی حوزه هنری در تلویزیون

مصلحت
فیلم سینمایی «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه که یکی از سیاسی‌ترین آثار سینمای ایران در سال‌های اخیر محسوب می‌شود، نوروز ۱۴۰۳ پس از سه سال از شبکه‌های رسانه ملی پخش شد. داستان این فیلم انتخاب سخت یک شخصیت سیاسی مهم بین عدالت و مصلحت را روایت می‌کند.
مصلحت بامداد یکشنبه ۵ فروردین ساعت ۰۰:۳۰ از شبکه سه پخش شد و همچنین ساعت ۲۳:۴۵ نیز روی آنتن شبکه یک رفت.

نمایش آثار سینمایی حوزه هنری در تلویزیون

اخت الرضا
فیلم سینمایی «اخت الرضا» به کارگردانی سیدمجتبی طباطبایی و محصول سازمان سینمایی سوره برای نخستین‌بار ١١ فروردین ساعت ۲۳:۴۵ از شبکه یک پخش شد. در خلاصه این فیلم آمده است: «پیکی از مرو به مدینه می‌آید و دستور هجرت حضرت معصومه (س) از مدینه به مرو را به حاکم مدینه ابلاغ می‌کند. حاکم ماموری را برای انتقال بانو اعزام می‌کند. نزدیکان و شیعیان بانو به این دستور مشکوک هستند و گمان می‌کنند در پس این دعوت اجباری دسیسه‌ای برای سرکوب شیعیان وجود دارد که ...»
سیدجواد طاهری، مجید امیری، مرتضی جلالی و سهیلا محققی در فیلم سینمایی «اخت الرضا» بازی کرده‌اند.

نمایش آثار سینمایی حوزه هنری در تلویزیون

هناس
فیلم سینمایی «هناس» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه، پس از اکران موفق در سینما‌ها و استقبال در شبکه خانگی، برای نخستین‌بار یکم فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۵ از شبکه یک پخش شد.
این فیلم به زوایای زندگی پرتلاطم داریوش رضایی‌نژاد از شهدای ترور هسته‌ای، همسر و فرزندش در اوایل دهه ۹۰ می‌پردازد. مریلا زارعی، بهروز شعیبی، وحید رهبانی، سیاوش طهمورث، سولماز غنی، امین میری و علیرضا نایینی در فیلم سینمایی «هناس» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

نمایش آثار سینمایی حوزه هنری در تلویزیون

لوپتو
انیمیشن سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری محصول مرکز انیمیشن سوره که سال گذشته روی پرده سینما رفته بود و بیش از ۲۰ میلیارد فروش داشت، ٢٩ اسفندماه در آستانه عید نوروز ساعت ١۴ از شبکه کودک پخش شد.
این انیمیشن توانسته جایزه ویژه دبیر در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و پروانه زرین برای بهترین دستاورد فنی و هنری بخش بین‌الملل را بدست آورد و به دهمین جشنواره یونیورسال کیدز استانبول نیز راه یابد.
در گویش کرمانی «لوپتو» به اسباب بازی‌ها و عروسک‌های دست‌ساز گفته می‌شود که قدیم‌ها، مادر‌ها برای فرزندان خود درست می‌کردند.

نمایش آثار سینمایی حوزه هنری در تلویزیون

داستان‌های فوتبال ۳
فصل سوم مجموعه مستند «داستان‌های فوتبال» که در ۱۱ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای تولید شد، در ایام نوروز ۱۴۰۳ هر شب ساعت ۲۲ از شبکه ورزش میزبان علاقه‌مندان به فوتبال بود. «داستان‌های فوتبال» به نویسندگی مهدی مافی و گویندگی حمید محمدی به بررسی شهرآورد‌ها و اتفاقات مهم فوتبالی در شهر‌های مختلف جهان می‌پرداخت. کارگردان این مجموعه مستند مهدی افضل‌زاده و تهیه کننده آن وحید پناهلو بود و این آثار در مرکز مستند سوره تهیه و تولید شد.


چل پله زیر زمین ۳
فصل سوم سریال انیمیشن «چل پله زیر زمین»، محصول مرکز انیمیشن سوره، به نویسندگی نسیم خراشادی‌زاده و کارگردانی و تهیه‌کنندگی علیرضا طاهری، از شنبه ۲۶ اسفند هر روز ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه نهال رفت. فصل جدید این اثر که به مشکلات زیست محیطی و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی توجه داشت در ۱۳ قسمت ۱۲ دقیقه‌ای آماده نمایش شد.

نمایش آثار سینمایی حوزه هنری در تلویزیون

با بابام
مجموعه انیمیشن «با بابام»، محصول مرکز انیمیشن سوره، به تهیه‌کنندگی فرزانه فخریان و کارگردانی زینب سادات بدری از ۹ فروردین ماه روی آنتن شبکه پویا رفت. این مجموعه انیمیشن به نویسندگی امیررضا مافی تا ۱۳ فروردین هر روز در ۲ قسمت و در ساعات ۰۹:۴۵ و ۱۱:۳۰ صبح میزبان مخاطبان خود شد. این مجموعه داستان‌های زندگی روزمره یک دختر و ارتباط او با پدرش را روایت می‌کرد.

نمایش آثار سینمایی حوزه هنری در تلویزیون

موتور‌ها
سریال انیمیشن ۵۰ قسمتی «موتورها»، محصول مرکز انیمیشن سوره، به کارگردانی حسن اسدی، نویسندگی علی تهرانی و تهیه‌کنندگی محمدعلی اسدی روانه آنتن شبکه پویا شد.
این مجموعه انیمیشن در ایام نوروز و رمضان ۱۴۰۳ هر روز صبح ساعت ۱۰:۳۰ میزبان مخاطبان خود در شبکه پویا شد.
«موتورها» ماجرای خانواده‌ای از موتور‌ها است که دو فرزند دارند. این خانواده مجبور می‌شوند برای شغل پدر به روستایی اطراف شهر محل زندگی‌شان مهاجرت کنند. این اثر با تکنیک کات اوت دو بعدی در ۵۰ قسمت ۷ دقیقه‌ای تولید می‌شود.

نمایش آثار سینمایی حوزه هنری در تلویزیون

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار