حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری تصریح کرد:

خبرنگاری یکی از موضوعات مهم در تمدن اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه خبرنگاری در عالم تمدن اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: خبرنگار درحقیقت انسانی درحال حرکت است و همین امر نیز اهمیت آن را مشخص می‌کند.
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در دورهمی جمعی از اهالی رسانه استان، اظهار کرد: در بسیاری از موارد می‌توان گفت فضای رسانه‌ای استان به مردم بدهکار است به ویژه در از بین بردن انگیزه افرادی که شاید می‌توانند در استان اثرات مثبت بسیاری داشته باشند.

وی افزود: در بین موجودات، انسان تنها موجود عالم‌دار مانند عالم‌های هنر، ورزش و... است؛ برخی انسان‌ها که دارای اراده قوی نیستند وارد عالم دیگران شده و تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند پس اراده خود را بطور کامل از دست می‌دهند که شکستن این عالم و یا خلق عالمی جدید نیز به هنر بالایی نیاز دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برخی انسان‌ها مانند امام خمینی (ره) توانایی ساخت عالم جدیدی را دارند براساس قرآن کریم نیز این موضوع یکی از ویژگی‌های امیرالمومنین (ع) بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری با تاکید بر اینکه خبرنگاری در عالم تمدن اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است، عنوان کرد: خبرنگار درحقیقت انسانی درحال حرکت است و همین امر نیز اهمیت آن را مشخص می‌کند.

وی با اشاره به آیه شریفه «نٓۚ وَٱلۡقَلَمِ وَمَا یَسۡطُرُونَ»، اضافه کرد: خداوند متعال در قرآن کریم قلم را مقدس دانسته بنابراین اینکه خبرنگار چه چیزی و با چه هدفی می‌نویسد از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ممکن است یک خبرنگار با استفاده از قلم خود امری خیر و یا شر را بنویسد، اما این مهم است که خبرنگار بتواند با قلم خود شری را به خیر تبدیل کند چراکه این درحقیقت رسالت اصلی خبرنگاران به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری یادآور شد: ارزش خبرنگاری به نقل از دیگران نیست بلکه به استفاده از ظرفیت‌ها است درحقیقت خبرنگاران باید به مسائل جهت الهی بدهند.

وی بیان کرد: در رسانه‌های غربی داشتن جاذبه و جذب مخاطب هدف اساسی است، اما در رسانه‌های متصل به ملکوت موضوع و هدف اصلی حق، حق‌محوری و حق‌گویی است بنابراین در این رسانه‌ها برعکس رسانه‌های غرب تعداد مخاطبان و دنبال‌کنندگان محور قرار نمی‌گیرد.

ارسال نظر