کد خبر: ۱۵۳
تصاویر و فیلم‌هایی که در فضای مجازی بازتاب زیادی داشته و می‌تواند مصداق نشر خوبی‌ها باشد

حال خوب، به همین سادگی

۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

حال خوب، به همین سادگیبوسه‌ای بر پیشانی پدر

پدری که شغلش رفتگری است، از دخترش درخواست کرد درباره این شغل با کسی صحبت نکند تا دوستان و همکلاسی‌های دختر او را مسخره نکنند، اما دختر فردای همان روز در محل کار پدر حاضر شد. درحالی‌که که پدر جارو به دست خیابان را تمییز می‌کرد، پیشانی پدر را بوسید و در مقابل لنز دوربین گفت: «پدرم را خیلی دوست دارم، دست‌های او بهشتی است، اگر پدرم نباشد، امکان زندگی در شهر وجود ندارد». این کار دختر نه‌تنها در فضای مجازی سر و صدای زیادی کرد، بلکه سبب شد تا فرزندان بسیاری قدر زحمات پدر را بدانند.

محبت«حاج قاسم» به کودک سر نماز

دیدن تصاویر شهدا، به‌ویژه کودکان جامانده از آن‌ها، اشک را مهمان چشمانمان می‌کند. در این میان، تصویر یکی از فرزندان «حسین بواس»، شهید مدافع حرم به‌یادماندنی‌تر است. این کودک در نماز جماعت شاخه گلی را به حاج «قاسم سلیمانی» می‌دهد و ایشان نیز متواضعانه دستش را جلو می‌آورد و گل را در وقت نماز از کودک می‌گیرد. این تصویر هیچ‌گاه از حافظه ما پاک نمی‌شود؛ تصویری که انگار آمده بود عشق و محبت به شهادت و مهربانی را به‌یک‌باره به ما نشان دهد و برای همیشه به یادگار بماند.

پاک‌دستی یک پاکبان

«رسول جعفری» پاکبان جوان اصفهانی را این روزها خیلی‌ها می‌شناسند؛ همان پاکبان پاک‌دستی که  دستبند 15 میلیون تومانی را در میان زباله‌ها دید و با کلی پرس‌وجو آن را به صاحبش بازگرداند. این پاکبان با وجود اینکه درآمد چندانی ندارد، با این کار خود حس خوب امانت‌داری را به همه نشان داد و وقتی این کار او در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد، حال خیلی‌ها را خوب کرد و همه به او آفرین گفتند.

محبت بی‌دریغ در کهن‌سالی

«قربانعلی محمدی» 83 ساله است و 35 سالی می‌شود که چشمانش را از دست‌ داده و مشکل در ستون فقرات نیز ایستادن را برایش دشوار کرده است. همسرش «ماه‌شرف»  ۳۵ سال است که هر روز دست قربانعلی را می‌گیرد و او را به پیاده‌روی می‌برد تا روحیه و سلامتی این مرد سالخورده حفظ شود. تصاویر این زوج کهن‌سال با انتشار در فضای مجازی عشق واقعی را به زوج‌های جوان نشان داد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار