کد خبر: ۱۵۴۴۴
۱۹ اردیبهشت| حجت‌الاسلام قمی در گردهمایی «عهد خدمت»:

روایت هنرمندانه توفیق مساجد موفق برای جامعه شیرین است

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در اولین گردهمایی ملی قرارگاه‌های راهبری مساجد در استان‌ها گفت: توفیق مساجد را باید برای جامعه روایت کرد، چون روایت هنرمندانه توفیق مساجد موفق برای جامعه شیرین است.
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قمی، در اولین گردهمایی ملی قرارگاه‌های راهبری مساجد در استان‌ها، که با حضور رؤسا، معاونان و مدیران ارشد ستادی و استانی نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط با مساجد، با عنوان «عهد خدمت» روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت در جوار حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج، امام رضا (ع) برگزار شد، گفت: اگر موفقیت‌های مساجد خوب و سرحال را خصوصا خود مردم و نمازگزاران و مرتبطین آن مساجد و دیگر علاقمندان مسجد روایت کنند، برکات زیادی مثل تقویت انگیزه‌ها برای جدی گرفتن کار مسجد و ثمرات آن مثل پیوند‌های اجتماعی دینی و محلی با محوریت مسجد را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: درکنار توجه به کار‌های برزمین‌مانده و تذکر وظایف سازمان و دیگر دستگاه‌ها در تقویت مساجد ضعیف، دیدن چندهزار مسجد خوب و سرحال و باطراوت که با مدیریت مردم پیش می‌روند لازم است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: برای حمایت از فرهنگ‌سازی در این‌باره هم همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها باید تمام زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های خود را دراختیار مجموعه‌های مردمی قرار دهند.

حجت‌الاسلام محمد قمی در اولین گردهمایی ملی قرارگاه‌های راهبری مساجد در استان‌ها همچنین گفت: اگر چنین نشست‌هایی از هدف‌گیری تحول در این عرصه کوتاه بیاید، استفاده بهینه‌ای از این جمع و فضا محسوب نخواهد شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: بناست در گام دوم شاهد تحول در همه روند‌ها و فرآیند‌های محیط باشیم. مراد از تحول نه تیشه برداشتن و بی‌گدار به آب زدن است و تخریب داشته‌ها، و نه به اندک ویرایش بسنده کردن منظور است؛ برای مثال باید رویه‌ها و فرآیند‌ها و اصلاح قوانین و... به اداره موثرتر مساجد توسط مردم و باحمایت موثر و درست حاکمیت منجر شود. به‌هم‌پیوند خوردن اراده‌های همه دلسوزان و دغدغه‌مندان حوزه مسجد و اجتماع مومنانه ایشان به ویرایش اندک وضعیت مسجد بسنده کردن، روا نیست و به کمتر از تحول نباید قانع و راضی شد.

وی با انتقاد از وجود برخی مشکلات در اداره مساجد ابراز داشت: بدون تعارف باید تکلیف برخی از زخم‌های قدیمی و درد‌های کهنه را در چنین جمعی معلوم کرد؛ مثلا اگر امام صلاحیت و اهلیت ندارد چرا کارش ادامه یابد و اگر اهلیت دارد، هیئت امناء چرا باید بتوانند به او امر و نهی و برایش تعیین تکلیف کنند؟

حجت‌الاسلام قمی در پایان تاکید کرد: ما در سازمان هر کاری که برایمان – در منظومه کار‌های حمایت از مساجد – معین شده را جدی دنبال می‌کنیم و آماده‌ایم به دیگر نهاد‌ها هم مدد برسانیم؛ اما یادمان نرود باید برآیند همه این کار‌ها تغییردهنده مناسبات اجتماعی و مقوم ولایت عرضی و همدل کردن مردم باشد تا به تحول اجتماعی بر پایه و محوریت مسجد در جامعه نزدیک‌تر شویم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار