کد خبر: ۱۵۴۷۳
تهران تایمز | در یک نشریه دیجیتال بررسی شد

قدیمی‌ترین روزنامه انگلیسی‌زبان ایران

در یک نشریه دیجیتال برخی از مهم‌ترین اقدامات خبرساز اخیر روزنامه انگلیسی زبان تهران تایمز را با یکدیگر مرور می‌کنیم.
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، در هفته‌ای که گذشت روزنامه‌ی تهران تایمز وارد سال چهل و ششم انتشار خود شد. تهران تایمز قدیمی‌ترین روزنامه انگلیسی‌زبان ایران است که هرچند به لحاظ امکانات و بودجه، قابل قیاس با رسانه‌ها و روزنامه‌های بزرگ جهان نیست، اما در این سال‌ها بار‌ها توانسته این رسانه‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.  

تهران تایمز؛ قدیمی‌ترین روزنامه انگلیسی‌زبان ایران
اولین نسخه‌ی تهران تایمز

نخستین نسخه‌ی روزنامه تهران تایمز ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸، یعنی کمتر از ۹۰ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، منتشر شد؛ یعنی حتی پیش از انتشار روزنامه جمهوری اسلامی. نشانه روشنی بر اهمیت امر رسانه در عرصه بین‌المللی در روز‌های ابتدای انقلاب.

تهران تایمز؛ قدیمی‌ترین روزنامه انگلیسی‌زبان ایران
سبقت تهران تایمز از نیویورک تایمز

تهران تایمز در یک سال اخیر و بعد از تحول، با قدرت جدی‌تری توانسته در فضای رسانه‌ای بین‌الملل نقش‌آفرین باشد و بار‌ها با انتشار خبر‌ها و گزارش‌های جریان‌ساز، عرصه سیاست بین‌الملل را تحت‌الشعاع قرار دهد. مثل ماجرای تعلیق صلاحیت رابرت مالی که بعد از انتشار در تهران تایمز به سرعت در رسانه‌های جهانی منعکس شد و واکنش‌های متعددی از مقامات و سناتور‌های آمریکایی برانگیخت. یکی از سناتور‌های آمریکایی گفته بود:‌این که یک رسانه ایرانی بیشتر و زودتر از نیویورک تایمز می‌داند، نگران کننده است!

تهران تایمز؛ قدیمی‌ترین روزنامه انگلیسی‌زبان ایران

از انتشار نام فرشتگان غزه تا سیاه‌پوشی تهران تایمز

بعد از طوفان الاقصی هم تهران تایمز یکی از پیشروترین رسانه‌های انگلیسی زبان در سطح بین‌الملل بود که با گزارش‌های جریان‌ساز و جلد‌های خلاقانه‌اش بار‌ها مورد توجه قرار گرفت. از صفحه یک «فرشتگان غزه» تا روز سیاه‌پوشی روزنامه برای حادثه تلخ بیمارستان معمدانی.  

تهران تایمز؛ قدیمی‌ترین روزنامه انگلیسی‌زبان ایران

گفتگوی تهران تایمز با دانشجویان معترض آمریکایی

در روز‌های اخیر هم تهران تایمز به سراغ حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم فلسطین رفته و با گفتگو‌های اختصاصی با چند دانشجوی آمریکایی توانست انعکاس خوبی از این حادثه خاص در قلب ایالالت متحده مخابره کند. آن روز تیتر یک روزنامه تهران تایمز این بود: «فلسطین همه ما را متحد کرده است.»

گفتنی است در هفته‌ای که گذشت روزنامه‌ی تهران تایمز وارد سال چهل و ششم انتشار خود شد. روزنامه‌ای که به عنوان قدیمی‌ترین روزنامه‌ی انگلیسی‌زبان ایرانی، بار‌ها در عرصه‌های جهانی خوش درخشیده و در قامت یک رسانه‌ی تاثیرگذار در عرصه رسانه‌های جریان‌ساز جهانی ظاهر شده است. به همین مناسبت در این شماره از نشریه دیجیتال نگاهی می‌اندازیم به این روزنامه و برخی از مهم‌ترین اقدامات خبرساز اخیر آن‌ها را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار