کد خبر: ۱۵۵۱۹
باهدف توانمندسازی کنشگران مسجدی؛

رویداد «شهید شهرکی» در استان خراسان شمالی برگزار شد

راهیار بنیاد هدایت استان خراسان شمالی گفت: رویداد شهید سجاد شهرکی باهدف توانمندسازی کنشگران مسجدی در عرصه جهاد تبیین برگزار شد.
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مجید بداریه از برگزاری رویداد «شهید سجاد شهرکی» خبر داد و اظهار داشت: در ادامه عملیات محله پیشرفت، رویداد توانمندسازی شهید شهرکی با حضور امامان محله‌ها و کنشگران مسجدی استان خراسان شمالی برگزار شد؛ در این رویداد سلسله نشست‌هایی با حضور امامان شاخص محلات و کنشگران مسجدی تعیین‌شده برگزار شد و تا هفته نخست خردادماه ادامه دارد.

وی با اشاره به مقدمات برگزاری سلسله نشست‌های شهید شهرکی، گفت: پیش‌ازاین، راهیاران استانی و منطقه‌ای بنیاد هدایت در تک‌تک این مساجد حاضر شدند و محتوایی که چندی پیش در نشست «شهید حجت‌الاسلام اصلانی» ارائه شد را مرور کردند؛ همچنین اقداماتی که در مورد تیم سازی جهاد تبیین باید اتفاق می‌افتاد را پیگیری و ارزیابی کردند و دوباره راهنمایی و بازخورد گیری شد و اقدامات این مساجد را ثبت کردند.

راهیار بنیاد هدایت در استان خراسان شمالی به محتواهایی که در این سلسله نشست‌ها ارائه شد اشاره کرد و گفت: مفهوم پیشرفت و شاخصه‌های آن در اندیشه رهبر معظم انقلاب و همچنین ویژگی‌های محله پیشرفت و اقداماتی که باید در این عرصه انجام شود برای رسیدن به آرمانی که داریم مواردی بود که توسط اساتید دوره بیان شد.

وی ادامه داد: در این دوره با استفاده از بومی که طراحی‌شده بود، توضیحات مفصلی در مورد سطوح کنشگری که می‌بایست توسط اهالی مسجد انجام شود، ارائه شد و شرکت‌کنندگان به‌صورت بارش فکری این بوم‌ها را تکمیل کردند و اساتید و مربیان به تک‌تک  گعده‌ها که توسط امامان محله و تیم او در مسجد تشکیل‌شده بود، سرکشی کردند و راهنمایی‌های لازم را انجام دادند.

 راهیار بنیاد هدایت در خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: در نشست پیشین تلاش کردیم که توسط تک‌تک این کنشگران مسجدی، گروه‌هایی برای جهاد تبیین تشکیل بشود، حال در این نشست قرار است روی عملیات متمرکز بشوند، یعنی باید برای این گروه‌ها عملیاتی طراحی شود. در این بخش به شرکت‌کنندگان توضیح داده می‌شود که عملیات چه شاخصه‌ها و مؤلفه‌هایی دارد و مجموعه اقداماتی که باید برای طراحی یک عملیات انجام بشود، توضیح داده می‌شود و بوم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم تا هر گروه یک عملیات طراحی کند.

وی با توجه به جنبه کارگاهی و آموزشی این نشست‌ها، گفت: تأکیدداریم عملیات‌ها به‌گونه‌ای طراحی شوند که دریکی دو ساعت باقی‌مانده از نشست قابلیت اجرایی داشته باشد تا آزمایش و تمرینی صورت بگیرد؛ در مرحله بعد که افراد با گروه خود به مساجدشان اعزام شدند، طراحی‌هایی با مدت‌زمان طولانی‌تر خواهند داشت.

حجت‌الاسلام بداریه به برنامه پایانی این نشست‌ها اشاره کرد و بیان داشت: در مرحله بعد همه تیم‌ها یکجا جمع می‌شوند و برخی از گروه‌ها عملیاتی که طراحی کرده‌اند را ارائه می‌کنند؛ دراین‌بین فرمی که برای ارزیابی وجود دارد را توضیح می‌دهیم تا ملاک‌ها و معیارهای طراحی عملیات را بدانند و چند نمونه تکمیل می‌شود و امتیاز هر گروه نیز در پایان کار در همان فرم مشخص می‌شود. در ادامه همه عملیات‌های جهاد تبیینی که در مساجد طراحی خواهد شد در چنین فرم‌هایی پیاده‌سازی خواهد شد  و منتخبین شهید شهرکی به رویداد توانمندسازی کشوری که در مشهد مقدس برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

شایان‌ذکر است این نشست‌ها با همکاری و حضور مدیرکل سازمان امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی و اساتید و معاونین بنیاد هدایت کشور برگزار شد.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار