کد خبر: ۱۵۶۰۵
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر:

وجود امام رضا (ع) برکت ایران اسلامی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر گفت: خدای مهربان به اهل ایران منتی بی‌پایان مرحمت کردند و آن هم، هم‌جواری با امام علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام است، وجود امام رضا (ع) برکت ایران اسلامی است.
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،  حجت‌الاسلام داود شجاعی در گفتگویی ضمن تبریک ایام ولادت با سعادت امام رضا و حضرت معصومه سلام‌الله‌علیهما به همه عاشقان اهل بیت علیهم‌السلام گفت: انسان در طول زندگی خاطرات شیرین و تلخ بسیاری دارد و این خاطرات تنیده در جان و روح ما است.  

وی افزود: خدای مهربان به اهل ایران منتی بی‌پایان مرحمت کردند و آن هم، هم‌جواری با امام علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام است و قالب مردم از بهترین خاطراتشان تشرف و حضور در حرم و حریم این امام عزیز است.

حجت‌الاسلام شجاعی تصریح کرد: در روایات ما نسبت به زیارت و آثار زیارت مطالب بسیاری وجود دارد من جمله می‌توان به این روایت اشاره کرد؛ که حضرت علی (علیه السّلام) از رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) نقل کرده است که «به زودی پاره‌تن من در سرزمین خراسان دفن می‌شود، هیچ غمگینی او را زیارت نمی‌کند جز آنکه غمش برطرف می‌شود و گناهکاری او را زیارت نمی‌کند جز آنکه خداوند گناهان او را می‌بخشد».

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام از آثار زیارت امام رضا علیه‌السلام رفع غم زائر را بیان می‌کنند، گفت: طبیعتاً ما انسان‌ها در طول زندگی دچار مسائل و مشکلاتی می‌شویم که مستقیماً در روح و جان ما اثرات منفی می‌گذارد، از روش‌های مهم و کارآمد برای رهایی از این غم‌ها زیارت ائمه اطهار علیهم‌السلام خاصه امام هشتم شیعیان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر گفت: مسئله‌ای که رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله متذکر می‌شوند راه بخشش گناهان است که فرمودند: «انسان با تشرف به زیارت امام رضا علیه‌السلام گناهانش بخشیده می‌شود»، هر دوی عنایات که در روایت وارد شده آثار وجودی امام علیه السلام است که شرط بهرمندی از این عنایات ارتباط گرفتن با وجود مبارک امام رضا علیه‌السلام است.  

وی خاطرنشان کرد: شاید کسی به ذهنش بیاید آنکس که توان تشرف را ندارد محروم از این عنایت خواهد بود، ولی اینطور نیست بلکه هرکس از صمیم دل با امام رضا علیه‌السلام و سایر ائمه علیهم السلام ارتباط بگیرد مورد لطف امام خواهد بود.

حجت‌الاسلام شجاعی اظهار داشت: انسان هر وقت دلش گرفت و غم در وجودش سنگینی کرد با توسل و توجه به ائمه معصومین علیهم‌السلام می‌تواند به آرامش برسد، هرچند تشرف ظاهری و زیارت رفتن مورد تأکید است، ان‌شاءالله بر همه عاشقان اهل بیت توفیق تشرف به محضر امام رضا علیه‌السلام و بهره‌مندی از شفاعت ایشان عنایت شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار