کد خبر: ۱۵۷۲۲
با رفتن آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم اشک و غم سهم ما شد و لبخند علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) سهم او

از جشن فرشته‌ها تا بدرقه جان‌ها

برخلاف ۱۲۰ روز قبل که دختران خندان تبریزی برای جشن تکلیف‌شان، پشت سر آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم در مصلای شهر نخستین نماز جماعت خود را اقامه کردند و از درودیوار شادی می‌بارید، امروز تبریز در سوگ جان باختن امام جمعه دوست‌داشتنی خود، غرق عزا و ماتم بود.
۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷

از جشن فرشته‌ها تا بدرقه جان‌ها

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، دوم بهمن سال گذشته پنج هزار دانش آموز دختر برای برگزاری جشن تکلیف خود پشت سر امام جمعه باصفای تبریز جمع شدند و آیت الله آل‌هاشم گفت: «خیلی خوشحال هستم که امروز همزمان با سالروز میلاد جوانترین امام شیعیان، حضرت امام جواد (ع) جشن تکلیف شما هم برگزار می‌شود. شما شکوفه‌های زیبای باغ عبادت و نوشکفته‌های گل‌های باغ آرزو هستید و این چادر‌های سفید با گل‌های کوچک که به سر کرده‌اید شما را چقدر زیباتر کرده است، انگار فرشتگان در مصلای حضرت امام حضور پیدا کرده‌اند؛ خوش به حال و سعادت مادران و پدرانتان. روزگار با شما یار بود که عمرتان به یکی از حساس‌ترین و باشکوه‌ترین نقطه‌های زندگیتان رسید و عالم جدیدی به رویتان گشوده شد و شما مخاطب الهی قرار گرفته‌اید و وارد دوران تازه‌ای شده‌اید که دوره شگفت‌انگیزی در دوره انسان است.».

اما ظاهرا روزگار با ما یار نبود؛ در شب میلاد امام هشتم، حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) بالگردی که آیت‌الله ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور و آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی را در مسیر خدمت به آسمان برده بود آن‌ها را آسمانی کرد.

اول خرداد، برعکس روزی که فرشته‌ها با چادر سفید و گلدار و لبان خندان آیت‌الله آل‌هاشم را احاطه کرده بودند، مردم عزادار تبریز با لباس‌های مشکی و چشمان اشکبار، پیکر او را بر سر دست بالا بردند و یکی از محبوب‌ترین امامان جمعه کشور را کنار رییس‌جمهور و دیگر شهدای خدمت بدرقه کردند؛ و راست می‌گفت شهید آل هاشم که «مردم تبریز زمان شناس خوبی هستند و خوب می‌دانند کی و کجا، حضور باشکوهی داشته باشند...» از آن صبح شاد و سفید تا این ظهر ابری و تیره فقط ۱۲۰ روز فاصله بود.

از جشن فرشته‌ها تا بدرقه جان‌ها

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار