حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری تصریح کرد:

مصائبی مانند شهادت حجت‌الاسلام رئیسی مقدمه فتوحات انقلاب اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: شهادت شهید حجت‌الاسلام رئیسی از جمله مصائب بزرگ انقلاب اسلامی به شمار می‌آید، اما شهادت ایشان باید مقدمه فتوحات آینده جمهوری اسلامی باشد.
۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: خداوند متعال گاهی در قرآن کریم برای اینکه یک شبهه ذهنی جامعه را که در حوزه اعتقادی قرار دارد حل کند با پرسش از مخاطب به تحلیل آن مسئله می‌پردازد و گاهی نیز پاسخ را به وجدان و عقل بشر می‌سپارد.

وی افزود: عمده مواردی که خداوند متعال به واسطه طرح پرسش بشر را درگیر مسائل خود می‌کند مربوط به حوزه اعتقادی است برای مثال زمانی که خداوند قصد دارد از وجود خود صحبت و این مسئله توحیدی را شرح دهد گاهی با طرح یک پرسش انسان را به فکر فرو برده و پاسخ را به وجدان انسان‌ها واگذار می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در مواردی نیز قرآن کریم انسان‌ها را با سرگذشت اقوام مواجه می‌کند که در چنین موضوعاتی نه به واسطه مطرح کردن یک پرسش بلکه به عنوان یادآوری رویداد‌های تاریخی توجه بشر به موضوعی جلب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری عنوان کرد: حدود یک سوم از قرآن کریم به نقل تاریخ اقوام گذشته اختصاص دارد چراکه تاریخ، هویت یک قوم را شکل می‌دهد و تجربه گذشته آن قوم را در اختیار مردمان قرار می‌دهد تا برای حرکت آینده خود از آن درس بگیرند بنابراین قرآن کریم فراز و فرود‌های اقوام گذشته را نشان می‌دهد تا مسیر آینده را برای امت پیامبر اکرم (ص) روشن کند.

وی اضافه کرد: موضوع دیگری که در قرآن کریم وجود دارد شروط هستند یعنی خطاب به انسان‌ها گفته می‌شود اگر شما کاری را به انجام رساندید به دستاوردی می‌رسیدید مثلا در قرآن کریم به مومنان توصیه شده ضعیف، سست و ناتوان نشوید تا به پیروزی برسید و این نوعی جمله شرطی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند: «ما به دنبال تحقق گفتمان اسلام ناب محمدی هستیم» همچنین در صحیفه امام راحل آمده است: «درمقابل این اسلام، اسلام آمریکایی است» بنابراین مومنان باید بدانند کسانی پرچم اسلام را به دست خواهند گرفت، اما تمامی آن‌ها پرچم اسلام پیامبر اکرم (ص) نیست و برخی پرچم اسلام آمریکایی است که نمود آن در گروهک تروریستی داعش قابل مشاهده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری یادآور شد: اکنون این سوال مطرح است که حقیقت اسلام پیامبر اکرم (ص) را کجا می‌توان یافت؟ کدام یک از مسئولان نظام اسلامی در گذشته تاریخ انقلاب پیرو مکتب اسلام ناب بودند؟

وی با اشاره به اینکه برای فهم رخداد‌های انقلاب در طریقه گام دوم لازم است اسلام ناب محمدی را بازخوانی کنیم، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود فرمودند: «ما باید نظریه نظام انقلابی را فهم کنیم و بدانیم این نظریه چه شاخص‌هایی دارد» همچنین ایشان بر مقابله با دشمنان تاکید جدی دارند که می‌توان شیوه آن را از قرآن کریم آموخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: یکی از اهداف تربیتی خداوند متعال در مصائب که از آیات مبارکه قرآن کریم برداشت می‌شود این است که حب ایمانی جامعه را افزایش دهد برای مثال اگر موضوع شکست مسلمانان در جنگ احد رخ نمی‌داد آن‌ها برای فتح مکه مستحکم نمی‌شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به مصائبی که در تاریخ انقلاب اسلامی تا امروز رخ داده، ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند: «بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شوند» فی‌الواقع پایه اساسی انقلاب اسلامی مردمی هستند که بر سفره قرآن کریم و اهل بیت (ع) تربیت می‌شوند و خداوند متعال گاهی مسیر کمال یک امت را در مصائب قرار می‌دهد.

وی عنوان کرد: کربلا و عاشورا مسیر کمال تاریخ تشیع است البته افرادی که در رخ دادن این مصیبت نقش داشتند درمقابل خداوند متعال مواخذه خواهند شد، اما همین مصیبت موجب کمال جامعه ما و تمسک به این تاریخ، چراغ آینده ما است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ترور شهیدان رجایی، دستغیب، مطهری و... هوشمندی ما را نسبت به مراقبت از انقلاب اسلامی افزایش داد و خون این شهدای گرانقدر موجب بیداری مردم شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری با بیان اینکه شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی مقدمه تمحیص انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: به برکت خون شهدای خدمت انقلاب اسلامی از کارگزارانی که براساس گفتمان اسلام آمریکایی بر مملکت حکومت می‌کنند تمحیص خواهد شد.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی به انسان‌هایی مانند شهید حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی نیاز دارد که مردم به احترام و در برابر عظمت آن قیام کنند، انسان‌های اهل خدایی که جز خدمت به خلق دغدغه دیگری ندارند، در برابر مردم متواضع و در مقابله با کفار مقتدر هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: خلوص، ایمان، مردمی و ولایتی بودن از جمله ویژگی‌های اخلاقی شهید حجت‌الاسلام رئیسی بود و از دست دادن ایشان از جمله مصائب بزرگ انقلاب اسلامی به شمار می‌آید، اما نکته مهم این است که شهادت ایشان باید مقدمه فتوحات آینده جمهوری اسلامی باشد برای مثال شهادت شهید بهشتی فتوحاتی در قوه قضائیه به همراه داشت و شهادت شهید رجایی موجب شد اشخاصی مانند بنی‌صدر توان دوام آوردن در جامعه را نداشته باشند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار