کد خبر: ۱۵۸۹۱
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان:

مساجد تراز باید پایگاه تربیت نیروهای انقلابی و ارزشی باشند

مسجد تراز باید پایگاه تربیت نیرو‌های انقلابی و ارزشی و دفاع از ارزش‌های اسلام ناب و انقلاب اسلامی باشد و بنوعی مسجد تراز پایگاه تریت نیرو‌های انقلابی و ارزشی باشد.
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳

مساجد تراز باید پایگاه تربیت نیروهای انقلابی و ارزشی باشندبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام  رضا دیلمی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان، اظهارکرد: یکی از اقدامات بسیار مهمی که نبی اکرم اسلام (ص) بعد از هجرت مدینه ساخت مسجد تراز اسلامی در راستای تحقق توحیدی بود مسجدی که مرکز سقل و راهبری جامعه ایمانی و اسلامی در راستای مختلف بود.

معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت؛ اگر صحبت از مسجد تراز اسلامی میکنیم در واقع ترسیم همان مسجدی است که پیغمبراسلام در حوزه‌های مختلف ترسیم نموده اند.

دیلمی در ادامه مسجد تراز در آموزه‌های دینی و سیره حضرات اسلامی و حضرات معنوی و سلوک توحیدی باشد اظهار داشتند؛ مسجد تراز باید  کانون تعلیم و تربیت برای همه‌ی اقشار بویژه جوانان و نوجوانان باشد و تمام جلسات و گفتگو‌ها و سخنرانی‌ها بتوانند همه‌ی اقشار جامعه و منطقه را پوشش بدهند و جوانان در مسجد حاضر بشوند و استفاده و بهره کافی را ببرند و جوانان را در حوزه تعلیم و تربیت و در ساخت منابع انسانی گام بردارند.

وی بیان کرد؛ مساجد تراز باید ویژگی‌هایی داشته باشند؛ باید کانون فعالیت سیاسی براساس تحقق حکمرانی اسلامی (بصیرت افزایی – دشمن شناسی) که در مسجد ترازبا حضور اقشار مردم  باید پرداخته شود.

ایشان بیان کرد؛ مسجد تراز باید مرکز دادخواهی و قضاوت مردم و جوانان و اقشار مردم باشد، مسجد تراز نخستین مکانی بود که پیامبر اسلام (ص) قضاوت و داداخواهی و حل و فصل و به مشکلات مردم می‌پرداختند.

وی تاکید داشتند؛ که در مساجد تراز باید تمام نزاعات و دعوات و مشکلات بین مردم باید در مسجد و توسط ریش سفیدان امامان جماعات و بزرگتر‌های آن منطقه و افرادی که جایگاه اجتماعی خوبی دارند باید مورد قضاوت و بررسی و در آخر حل وفصل صورت گیرد.

 رضا دیلمی افزود؛ مسجد تراز باید پایگاه تربیت نیرو‌های انقلابی و ارزشی و دفاع از ارزش‌های اسلام ناب و و انقلاب اسلامی باشد و بنوعی مسجد تراز پایگاه تریت نیرو‌های انقلابی و ارزشی باشد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار