کد خبر: ۱۵۹۵۱
حجت الاسلام میر محمدیان رئیس بنیاد هدایت:

یکی از کارهای مهم امام ایجاد حرکت در جامعه برای حل مشکلات است

حجت الاسلام میر محمدیان رئیس بنیاد هدایت در آغاز افتتاحیه طرح توانمندسازی کنشگران مسجدی (طرح شهید سجاد شهرکی) در اصفهان گفت:یکی از کار‌های مهم امام ایجاد حرکت در جامعه برای گره گشایی و حل مشکلات است.
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹

یکی از کارهای مهم امام ایجاد حرکت در جامعه برای حل مشکلات است

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان رییس بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی در آغاز افتتاحیه طرح توانمندسازی کنشگران مسجدی (طرح شهید سجاد شهرکی) در اصفهان به مدل‌های حاکمیتی در دنیا اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم  در دنیای امروز شکل مدل‌های حکومت بر مردم که جامعه را تشکیل میدهند است.

وی ادامه داد: مدل‌های حکومت در جامعه به ۲ صورت پادشاهی و دیگری حکومت خود مردم بر مردم است.

میرمحمدیان با اشاره به اینکه اسلام مدل و راهی متفاوت برای اداره جامعه دارد، بیان کرد: این مدل متفاوت باتوجه به مساله غدیر است که مهمترین اثر تربیتی در واقعه غدیر، مسئله معرفی الگو حاکمیتی به جامعه و مردم است.

وی در ادامه افزود: باید توجه داشت که اولاً مردم، زندگی و سلایق رفتارشان در جامعه ناظر به حاکمان و مسئولانشان است، به همین جهت فلسفه اجتماعی و سیاسی اسلام، بر مبنای امامت و ولایت بنا شده است یعنی شایسته‌ترین، لایق‌ترین وبا فضیلت‌ترین افراد در جامعه، حق این را دارند که بر جامعه حاکم باشند و پیشوا و الگوی مردم به حساب بیایند، در این راستا پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر، حضرت علی (ع) را معرفی می‌کند، با توجه به سوابق ایشان و اینکه در ایمان، در علم، تقوا، شجاعت و در همه کمالات در اوج قرار داشتند، وقتی ایشان را به عنوان پیشوا و جانشین خود مطرح می‌کنند، یعنی به جامعه الگو معرفی می‌کنند و اینکه چه معیار‌هایی را در انتخاب و گزینش اشخاص برای حکومت بر جامعه باید مدنظر داشت.

میر محمدیان با اشاره به اینکه امام در یک جامعه ۳ وظیفه مهم را بر عهده دارد گفت: اولین وظیفه تربیت است. دومین وظیفه محل پیوند ولایت طولی و ولایت عرضی در مناسبات و فعالیت‌های اجتماعی است.

میر محمدیان سومین کار مهم امام را ایجاد حرکت بیان کرد و گفت: امام باید مردم را کمک و هدایت کند که آن‌ها پای مساله‌های سخت جامعه فعال شوند تا گره از مشکلات مردم در سطوح مختلف باز شود. مشکلاتی مانند: مساله اقتصادی، اشتغال، مسکن در جامعه امروز ما این شکل از حکومت در زمان توسط امام راحل و مقام معظم رهبری تجربه شده است و باید این شکل از حکومت در پایین‌ترین سطح جامعه نیز احساس و مورد توجه و به عمل مؤثر تبدیل شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار